دبیر سابق کمیته فنی فدراسیون تنیس روی میز گفت: شکست نوشاد در قطر یک اتفاق بود نه باخت.

محمود نظری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، اضافه کرد: نوشاد عالمیان افتخارات زیادی را برای تنیس روی میز ایران و در رده سنی امید کسب کرده است همه باید قبول کنیم که در رده سنی بزگسالان کار برای نوشاد سخت تر است.

وی ادامه داد: عالمیان اکنون دیگر در رده سنی امید نیست و همه امتیازاتش را باید از بزرگسالان بگیرد در این رده سنی هم رنکینگ بالای نوشاد وی را از شرکت در مرحله مقدماتی معاف می کند و از مرحله حذفی کار خود را آغاز می کند.

نظری خاطر نشان کرد: اکنون همه باید کمک کنیم تا نوشاد را در سطح بالا نگه داریم وی یکی از افتخارات است و می تواند نسلی را به همراه خود به تنیس روی میز بکشاند شکست عالمیان در قطر یک اتفاق بود و باید از آن درس بگیریم.

وی ادامه داد: برای عالمیان باید برنامه ریزی انجام داد و حریف تمرینی مناسب قوی بیاوریم، با یک اردوی یک هفته ای از نظر روانی نمی توان یک بازیکن را آماده کرد. اگر در رقابت های تور جهانی قطر به کشورهای هم ردیف خودمان مانند مصر، هند، مجارستان، انگلستان، رومانی و... دقت کنیم متوجه می شویم که برای رسیدن به دسته یک جهانی باید این کشورها را بگیریم و این ها ابزار ما هستند به جایگاهی که ادعای رسیدن به آن را داریم، در رقابت های قطر هر کدام از این کشورها 4 تا 9 بازیکن را اعزام کردند برای مثال هند 6 بازیکن و مصر 9 بازیکن را در مسابقات شرکت دادند.

رئیس هیئت سابق هرمزگان اضافه کرد: آیا آن کشورهایی که نام بردم مانند ما گفتند سطح مسابقات قطر بالا است و در حد بازیکنان ما نیست یا خیر به مجموعه تیم توجه کرده اند؟ متأسفانه ایران مجموعه تیم ملی را نمی بیند اگر تیم ملی با شیب ملایم رشد کند به نفع پینگ پنگ و حتی نوشاد است.

نظری حضور سرمربی تمام وقت خارجی را از نیازهای تنیس روی میز ایران برشمرد و در این خصوص توضیح داد: سرمربی تمام وقت خارجی که سطح دانش فنی وی از دانش فنی بازیکنانمان بالاتر باشد از احتیاجات تنیس روی میز ایران است، ما باید این نکته را بپذیریم که نسل حاضر پینگ پنگ نیاز به مربی دارند که سطح دانش فنی بالاتری نسبت به آن ها داشته باشد مربی ایرانی هم بادی در کنار مربی خارجی باشد تا در کنار وی خود را بالا بکشد و تا یک یا دو سال آینده بتواند بدون مربی خارجی به خوبی هدایت تیم را بر عهده بگیرد.

** پینگ پنگی ها در دام غیر پینگ پنگیها گرفتار شده اند

سرپرست سابق تیم های ملی تنیس روی میز گفت: متاسفانه این روز ها بعضی از پینگ پنگی ها در دام غیر پینگ پنگی ها گرفتار می شوند اکنون هدف این است که خانواده تنیس روی میز را در مقابل هم قرار بدهند، خوشبختانه جامعه پینگ پنگ به خوبی خادمان، دلسوزان فرصت طلبان و منفعت طلبان خود را می شناسد این گفته اصلاً صحیح نیست که چون چند سال در تیم ملی بودیم پس سرآمد هستیم نمونه ارزنده آن اقبال لطف اله نسبی است که هیچ وقت بازیکن تیم ملی نبوده ولی پر افتخارترین مربی تاریخ تنیس روی میز ایران بوده است.

وی اضافه کرد: بعضی از پینگ پنگیها سال ها با امکانات مجانی و در نقاط محروم خدمات کرده اند ولی هیچ حرفی به زبان نیاورده اند. نظری خاطر نشان کرد: بهتر است به سوابق افراد نگاهی بیندازیم چه کسانی به باشگاه های مختلف رفته اند و پس از بیرون آمدن علیه همان باشگاه صحبت کرده اند؟

وی مدعی شد: من پرسشم از کسانی که در رسانه ها ادعا می کنند که بارها به سفرهای مختلف دعوت شده اند اما نپذیرفته اند این است که  این سفرها را نام ببرند و بگویند چه کسانی تاکنون به آن ها این پیشنهاد ها را داده است؟ تا ما هم مطلع شویم.

رئیس سابق هیئت هرمزگان اظهار داشت: به ما می گویند که حرمت را می شکنیم اما حرمت شکنان کسانی هستند که با غیر پینگ پینگیهایی که حرمت شکسته اند به دفعات همکاری کرده اند.

** به نوروزی و فرقدانی فرصت دهیم تا در مسابقات انتخابی شرکت کنند

نظری در خصوص بخشش افشین نوروزی گفت: اگر می خواهیم در مورد نوروزی حسن نیت نشان دهیم بهتر است اجازه بدهیم در رقابت های انتخابی تیم ملی نفرات 11 و 12 یعنی افشین نوروزی و محمد فرقدانی هم شرکت کنند تا شانس ملی پوش شدن را داشته باشند.

دبیر سابق کمیته فنی فدراسیون تنیس روی میز تاکید کرد: من در پایان بار دیگر از خانواده پینگ پنگ می خواهم که در دام غیر پینگ پنگی ها نیفتند./آق

برچسب ها: نظری ، نوشاد ، پینگ پنگ ، قطر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار