"جوشوا كيتينگ" خبرنگار نشريه "فارين پالسي" با "مايك گراول" سناتور پيشين ايالت "آلاسكا" که اخيرا براي شركت در كنفرانس "هاليووديسم" به كشورمان سفر كرده بود، مصاحبه‌ كرده و اظهارات جالب توجه وي را منتشر کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  فارن پالسي، خبرنگار "فارين پالسي" از گراول مي‌پرسد "گمان مي‌‌كنم بسياري در ايران و در حاشيه برگزاري كنفرانس "هاليووديسم" در آن كشور بر اين باور بودند كه فيلم "آرگو" فيلمي رويكردي ضد ايراني داشته و در حمايت از منافع رژيم صهيونيستي ساخته شده است شما در اين باره چه فكر مي‌كنيد؟" گراول در پاسخ به وي مي‌گويد "بله، ايرانيان با ديدگاه مذهبي‌اي كه دارند هاليوود را نابود كننده ارزشهاي انساني و فرهنگي قلمداد مي‌كنند و هدف برگزاري كنفرانس اخير نيز بحث در همين مورد بوده است. ايرانيان در پي ارائه الگويي جايگزين در مقابل هاليووديسم هستند." 

خبرنگار اين نشريه آمريكائي در ادامه از گراول در مورد تاثيرگذاري ايران و ايرانيان بر وي در طول مدت سفرش به كشورمان سوال مي‌پرسد و گراول با اظهار شگفتي از رفتار گرم و صميمانه ايرانيان مي‌افزايد "من نمي‌توانم به شما بگويم كه رفتار ايرانيان تا چه اندازه گرم و صميمي است. اين مسئله مرا بي نهايت شگفت زده كرد. مي‌خواهم به شما بگويم كه قطعا تحريم‌هاي ضد ايراني امري آزاردهنده است، اما ايرانيان در اثر اين تحريم‌ها سعي كرده‌اند تا با استقلال خود فعاليت‌هاي اقتصادي و توليدي داخلي‌شان را تقويت نمايند. ايرانيان امروز مي‌توانند با خودكفايي خودرو بسازند. آنان موفق شده‌اند خط راه آهني 10 مايلي را در قلب ايران احداث نمايند. ايران موفق شده تعداد بزرگراه‌هاي خود را افزايش دهد. تهران مانند هر شهر پررونق ديگري اوضاعي آرام دارد. در ايران مردم در رفاه به سر مي‌برند. تحريم‌هاي وضع شده بر ايران سبب شده تا ايرانيان مستقل‌تر شوند و بر نيروي خود تكيه كنند. ايران براستي كشوري در حال توسعه است. 

گراول در ادامه اظهار مي‌دارد كه از امكان درگيري نظامي ميان ايران و آمريكا هراس دارد و در اين باره مي‌افزايد "اگر درگيري احتمالي‌اي ميان ايران و آمريكا روي دهد در اثر يك اتفاق خواهد بود. من از چنين رويداد ناگهاني‌اي هراس دارم و بايد به هر شكل ممكن مانع از وقوع آن شد." 

گراول در ادامه با اذعان به غير قانوني بودن تحريم‌هاي وضع شده عليه ايران مي‌افزايد "تحريم‌هاي وضع شده عليه ايران غير قانوني است. اين تحريم‌ها تغييري در موضع گيري ايران ايجاد نكرده است. اگر مي‌خواهيد كشوري را تحريم كنيد اين كار را در قبال عربستان سعودي انجام دهيد، كشوري كه براي ترويج "وهابي گري" سرمايه گذاري مي‌كند. ترويج عقيده‌اي كه نفرت را مي‌پراكند. اين مسئله در مورد شيعيان صدق نمي‌كند. شيعيان صلح جو هستند." 

خبرنگار "فارن پالسي" از وي در مورد ادعاي اوباما در مورد تصميمش پيرامون عدم حمله نظامي عليه ايران از وي سوال مي پرسد و وي با عدم اعتماد نسبت به اوباما مي گويد "من به ادعاي اوباما بي اعتمادم. اين در حاليست كه امام خامنه اي به صراحت فرموده اند كه ايران در پي دستيابي به بمب اتمي نيست زيرا كه اصول اسلامي آنان را از اين كار برحذر مي دارد. اين سخن شخصي است كه رهبر شيعيان جهان هستند و بصراحت موضع خويش را در مورد محكوميت سلاح هسته اي ابراز نموده اند.  

خبرنگار "فارن پالسي" در ادامه از وي مي پرسد "آيا در ايران مخالفت هايي عليه حكومت آن كشور ديديد؟" گراول در پاسخ مي گويد "خير، البته من بيشتر در هتل بودم. خب، من 85 سال سن دارم اما همسرم كه بيرون مي رفت نيز چيزي در اين مورد به من نگفت. نكته قابل توجه آنست كه من در صحبت هاي با مردم ايران متوجه شدم كه آنان از "لابي صهيونيستي" سخن مي گويند و نه "لابي يهودي" اين بسيار مهم است كه آنان بخوبي صهيونيست ها را مي شناسند. ايران كشوري مستقل و رئيس جنبش عدم تعهد است در حاليكه امروز آمريكا به كشوري پليسي تبديل شده است." 

وي در ادامه اظهار مي دارد كه مدل حكومتي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران براي وي "مجذوب كننده" بوده و در اين باره مي گويد "ايرانيان موفق شده اند مدل جالبي از زمامداري را ارائه دهند. آنان توانسته اند با موفقيت دين سالاري را با نظام سياسي مردمي تلفيق كنند. به همين خاطر  مي توانم بگويم كه نبايستي از جمهوري اسلامي ايران ترسيد. ما با حكومتي مواجه ايم كه وجهه اي انساني دارد." 

وي در ادامه در مورد آنكه جمهوري اسلامي ايران يك الگوي جهاني است مي گويد "ما ادعا مي كنيم كه در كشورمان دين از سياست جداست. اما زماني كه شما بعنوان يك آمريكائي ماليات مي پردازيد بخشي از آن ماليات هم صرف مخارج و هزينه هاي كليسا مي شود و اين نشان مي دهد كه ادعاي ما مهمل است. اما در ايران حكومتي اسلامي وجود دارد. ايران كشوري بسيار موفق است و از بي عدالتي هاي ما بسيار رنج ديده است." 

برچسب ها: گراول ، ایران ، تحریم ، عربستان ، iran ، sanction
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۱
ممنونم ازاينكه مطالبو روسايت ميزارين
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۰۸:۱۹ ۰۶ اسفند ۱۳۹۱
سال 1355 در امریکا با یک آمریکائی در مورد جنایات آمریکا بحث شد.این آمریکائی در پایان بحث گفت دوست عزیز مردم آمریکا کاره ای نیستند. یک دوره به جمهوری خواه رای میدهند و میبینند که در جنایات همچنان ادامه داردو دفعه بعد تحت تاثیر تبلیغات دروغ به دموکرات رای میدهند باز میبینند که تبلیغات دروغ بوده و بار بعدی در انتخابات شرکت نمیکنند. باز میبینند که چیزی عوض نشد.نهایتا میفهمند که کاره ای نیستند و بای بکشند و جنایت کنند و کشته شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۱
همتون همینین
تا وقتی قدرت دارین مخالف ایران و ایرانی هستین
وقتی ام که کنار گذاشته میشین میاین از ایران تعریف میکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۰۵ اسفند ۱۳۹۱
جالب بود پس اونجا هم حرفهای عادلانه گفته وشنیده میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
amirsn82
۲۲:۵۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۱
این سناتور هم در راس کار نیست و میخواهد با این سخنان خود را به نوعی مطرح کند والا .... زرد برادر شغال است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۰۵ اسفند ۱۳۹۱
خدا را شکر بالاخره یک صدای درست از گلوی آمریکائی ها درآمد
آخرین اخبار