نايب رئيس كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بيان اينكه صدرصد مخالف موضوعي تحت عنوان جدول 12 هستم، گفت: بايد هر‌ گروهي كه قرار است بودجه‌اي در غالب جدول شماره 12 دريافت كند زير دستگاه اجرايي مربوطه قرار بگيرد.

غلامرضا تاج‌گردون در آستانه بررسي لايحه بودجه سال 92 به ضرورت حذف جدولي تحت عنوان جدول 12 از قانون بودجه اشاره كرد و به خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران گفت: بايد تمامي ارقام جدول شماره 12 در ذيل يک دستگاه اصلي ساما‌ندهي شود.

وي با بيان اينكه صدرصد مخالف موضوعي تحت عنوان جدول 12 هستم، تصريح كرد: بايد هر‌ گروهي كه قرار است بودجه‌اي در غالب جدول 12 دريافت كند زير دستگاه اجرايي مربوطه قرار گرفته و از طريق اين  جدول بودجه دريافت نكند تا شاهد کيفيت و نظارت در آن باشيم.

نايب رئيس كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در ادامه خاطر‌نشان كرد: جدول شماره 12 با نيتي که تشكيل شد، سنخيتت ندارد چرا كه بعضا دستگاهي در جدول 12 بودجه مي‌گيرد كه همان دستگاه در جدول اصلي بودجه هم اعتبار گرفته است.

تاج‌گردون تاكيد كرد: بايد جدول 12 از قانون بودجه تصويبي سال آينده حذف شود تا دستگاه‌هاي نظارتي بتوانند به نحو احسن كار نظارتي خود را انجام دهند.

شايان ذكر است؛ در جدول شماره 12 قانون بودجه سال جاري نام ۱۵۷ موسسه و نهادهای دولتی و غیردولتی قید شده و مجموع رقمی که به این ۱۵۷ عنوان و موسسه تعلق می گیرد حدود ۷۵۰ میلیارد تومان است.

 جدول شماره 12 اسم جدولي است كه در آن دولت اسامي چندين سازمان و موسسه را به همرا لايحه بودجه سالانه به مجلس ارسال مي‌كند تا مجلس اعتباراتي كه دولت خواستار تخصيص به اين موسسات و سازمان‌ها است را تصويب كند.

همچنين مبالغ اختصاص داده شده به اين جدول در اختيار تام دولت بوده  و هيچگونه نظارتي بر نحوه هزينه‌كرد آن صورت نمي‌گيرد.
انتهاي پيام/

برچسب ها: جدول ، بودجه ، مجاس ، دولت ، لایحه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار