علی فرخی رئیس کمیته انضباطی فدراسیون والیبال گفت: طبق قانون و اساسنامه سازمان لیگ فدراسیون سقف جرایم نقدی فقط 100 میلیون ریال است.

علی فرخی رئیس کمیته انضباطی فدراسیون والیبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: من هنوز گزارش اتفاقات بوجود آمده در بازی روز چهارشنبه میا ژن تیم های کاله آمل و پیکان را نخوانده ام اما به طور شفاهی در جریان ماجرا هستم و منتظر تشکیل جلسه کمیته انضباطی و رسیدگی به ماجرا هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پایین بودن جرایم نقدی فدراسیون باعث تکرار حواشی در والیبال شده است؟ اظهار داشت: سقف جرایم نقدی در والیبال طبق قانون 10 میلیون تومان است اگر ما بخواهیم بیشتر از آن را برای متخلفان در نظر بگیریم همین افرادی که به پایین بودن جرایم اعتقاد دارند اعلام می کنند که فدراسیون از جرایم نقدی به دنبال درآمدزایی است.

** اخلاق با جرایم نقدی درست نمی شود

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون والیبال در ادامه گفت: به طور کلی معتقدم و اخلاق مداری با جریمه درست نمی شود، کمیته انضباطی فقط می تواند با تصمیمات خود از تشدید و تکرار اتفاقات حاشیه ای جلوگیری کند.

فرخی گفت: به طور کلی ریشه کن کردن جرم با جرایم نقدی اتفاق نمی افتد، برخی ها که تا به حال به کمیته انضباطی آمده اند دیگر حرکات غیر اخلاقی آن ها تکرار نشده است.

وی تصریح کرد: در جامعه هم شاهدیم که مجازات در برابر تخلفات دریم اما اگر جرایم رشد می کند به خاطر کمبود و یا نبود مجازات ها نیست.

رئیس کمیته انضباطی طی فدراسیون والیبال یادآور شد: بروز حواشی در والیبال به روحیه پرخاشگرانه، مباحث خانوادگی، حساسیت های مسابقات و ... مربوط می شود در برخی موارد شاهدیم که مدیران باشگاه ادامه حضور تیم در لیگ برتر را منوط به برد و باخت بازی اعلام می کنند این امر خود حساسیت های زیادی را به وجود می آورد.

وی گفت: ما ارشد مجازات را برای بازیکنانی که چندین بار به کمیته انضباطی آمده اند می توانیم اجرا کنیم و این موضوع به هیچ عنوان ربطی به مبلغ قرارداد آن ها ندارد به طور مثال فردی که با ماشین 50 میلیون تومانی خود تخلفی را مرتکب می شود فقط 20 هزار تومان جریمه می شود حال در والیبال هم قوانین جرایم به این عنوان اجرا می شود و ما باید رعایت انصاف را داشته باشیم.

فرخی در خصوص ریشه یابی علل بروز جنجال و مسائل حاشیه ای گفت: چندین عامل در بروز حواشی موثر است که می توان به مسائل اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی، سازمان لیگ، داوری ، استرس بازیکنان و ... اشاره کرد که بررسی و رسیدگی به آن نیاز به گذر زمان و بررسی های زیاد دارد.

وی یادآور شد: ما در خصوص تخلفات علی نادی کاپیتان تیم شهرداری ارومیه وی را سه جلسه محروم کردیم به نظرم برای یک بازیکن این جریمه بسیار زیاد است./آق

برچسب ها: فرخی ، والیبال ، مجازات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.