رییس مرکز اورژانس خوزستان گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه، 10 درصد آمبولانس‌ها باید آمبولانس ICU باشند که تاکنون این میزان محقق شده و هر شهرستان استان حداقل یک آمبولانس ICU دارد و در اهواز نیز 6 آمبولانس ICU فعال است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،دکتر سید اسدالله موسوی اظهار کرد: تجهیز هر آمبولانس ICU، 30 میلیون تومان هزینه دارد که اعتبار آن از سوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز پرداخت می‌شود.

وی با بیان این که 10 آمبولانس از آمبولانس‌های اورژانس نیز قرار است به آمبولانس ICU تبدیل شوند، گفت: اگر همه آمبولانس‌ها، به ICU مجهز باشند؛ میزان آسیب به بیماران تا حد بسیاری کاهش می‌یابد.

رییس مرکز اورژانس خوزستان ادامه داد: در هر آمبولانس، تنها یک تکنیسین حضور دارد و اگر بیمار بدحال شود، تنها همین یک نفر باید همه کارها را انجام دهد؛ در صورتی که اگر آمبولانس ICU باشد، مانیتور ICU فشار خون، ضربان قلب و دیر علایم حیاتی بیمار را نشان می دهد و هنگام قطع تنفس نیز می‌توان از ونتیلاتور استفاده کرد.

موسوی با اشاره به خدمات‌رسانی اورژانس به مناطق صعب‌العبور خوزستان گفت: تعداد 10 خودرو موسو نیز از سوی مرکز بهداشت خوزستان به اورژانس اختصاص یافته که جهت انجام عملیات در مناطق صعب‌العبور تجهیز می‌شوند که مجوز گرفته شده که این خودروهای کمک داد به آمبولانس‌ تبدیل شوند.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: آمبولانس ، خوزستان ، اهواز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.