مجري طرح توليد سوخت بيو ديزل با اشاره به اينکه در صد آلايندگي ناشي از سوخت بيو ديزل، 600 برابر کمتر از سوخت معمولي است گفت: نخستين کارخانه توليد اين محصول به تازگي افتتاح مي‌شود.

هادي خداورديان در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: سوخت بيو ديزل، جايگزيني مناسب براي گازوئيل محسوب مي‌شود که در صد آلايندگي ناشي از آن، 600 برابر کمتر از سوخت معمولي است.

وي با اشاره به اينکه کارخانه توليد اين محصول به تازگي در اصفهان به بهره برداري مي‌رسد اظهار داشت: تکنولوژي توليد سوخت بيو ديزل با راندمان 70 درصد تنها در انحصار آمريکا بود. اما هم اکنون امکان توليد آن با راندمان 99 درصد در کشور وجود دارد.

وي تصريح کرد: منابع سوخت فسيلي جهان رئ به اتمام است و بايد جايگزين مناسبي براي آن پيدا شود چر ا که پروسه توليد آن ميليون‌ها سال زمان مي‌برد.

مخترع طرح توليد سوخت بيو ديزل تاکيد کرد: اما پروسه توليد اين محصول تنها چند ساعت طول مي‌کشد و هزينه ساخت يک کارخانه توليدي آن 4 برابر ارزانتر از پالايشگاه توليد سوخت ديزل تمام مي‌شود.

خدا ورديان خاطر نشان کرد: نخستين کارخانه توليد سوخت بيو  ديزل با ظرفيت 120 هزار تن در آستانه بهره برداري در شهر اصفهان است و به زودي نيز کلنگ احداث کارخانه بعدي با ظرفيت 800 هزار تن در قشم زده مي‌شود./عب
برچسب ها: کارخانه ، بیو ، دیزل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار