سفیر جمهوری آذربایجان در ایران خواستار همکاری‌های بیشتر تجاری بندر باکو با بندر امیرآباد بزرگ‌ترین گذر‌گاه تجاری ـ آبی حوزه سواحل خزر شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران در مذاکره‌ای که میان مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد و سفیر کشور آذربایجان در ایران انجام شد، بر ارتباط بیشتر تجاری با بندر امیر‌آباد، راه‌اندازی خطوط مسافر‌بری دریایی و شناسایی بازار طرفین تأکید شد.

مدیر بنادر و دریا‌نوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیر‌آباد، با ارائه اطلاعات عمومی و تخصصی در زمینه صادرات و واردات این بندر، کشور آذربایجان را دومین مقصد صادراتی امیرآباد پس از روسیه بیان کرد و گفت: بندر امیرآباد با کسب رکورد جابه‌جایی بیش از 3 میلیون و 200 هزار تن کالا تا پایان بهمن امسال و با برخورداری از امکانات بی‌نظیر در زمینه امنیت، تجهیزات مناسب و مکان استراتژیک در جغرافیای کشور‌های منطقه، به کانون سرمایه‌گذاری استان مازندران تبدیل شده است.

نعیمی با اشاره به جایگاه صادراتی بندر امیر‌آباد به عنوان نخستین بندر صادراتی شمال کشور و سومین بندر صادراتی جمهوری اسلامی ایران، نقش تجهیزات به‌روز و مدرن آن را بسیار مهم ارزیابی کرد و از راه‌اندازی تجهیزات جدید دیگری در زمینه تخلیه و بارگیری کالا خبر داد.

وی با اشاره به ساخت اسکله رو ریلی در امیر‌آباد گفت: با اتمام این طرح، تنها بندری هستیم که می‌توانیم واگن‌های کالا را به‌صورت مستقیم از کشتی خارج کرده و وارد شبکه ریلی کشور کنیم.

در ادامه سفیر کشور آذربایجان گفت: با توجه به اهمیت موضوع بنادر در حمل و نقل کالا، از تمام بنادر کشور ایران بازدید کرده‌ایم و بسیار خوشحالم که در بازدید امروز از بندر امیرآباد، این مجموعه را بسیار فراتر از انتظارات و گمان‌ها دیدیم.

جوانشیر آخوندوف با اشاره به این‌که از زمان‌های گذشته یکی از گسترده‌ترین روش‌های حمل و نقل بین دو منطقه از راه دریایی بوده است،خواستار تقویت هرچه بیشتر این موضوع و همچنین راه‌اندازی خطوط مسافربری دریایی بین دو کشور شد./س

برچسب ها: همکاری ، تجاری ، آذربایجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.