در هفته بیست و هفتم لیگ برتر فولاد خوزستان برابر پیکان پیروز شد و نفت آبادان در برابر استقلال مغلوب شد.



 
 

به گزارش  گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ،از خوزستان، هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور جام خلیج فارس از عصر پنج‌شنبه آغاز، روز جمعه پیگیری و امروز به پایان خواهد رسید.


در این هفته دو نماینده خوزستان تیم‌های فولاد اهواز و نفت آبادان در برابر حریفان خود به یک پیروزی و یک شکست رسیدند.

* فولاد پیکان را پنچر کرد

در یکی از دیدارهای این هفته تیم فولاد خوزستان در برابر پیکان قرار گرفت و با ارائه یک بازی برتر با نتیجه سه بر یک در برابر این تیم به برتری دست یافت.

در این دیدار فولاد خوزستان با گل‌های لئوناردو، بختیار رحمانی و روبرتو نه‌وس در برابر تک گل حاشیه‌ساز میلاد زنیدپور به برتری رسید.

شاگردان حسین فرکی که در این فصل خوش درخشیده و روند روبه‌رشد خود در رقابت‌ها را همچنان ادامه می‌دهند با این پیروزی 49 امتیازی شدند و جای خود را در رده چهارم تثبیت کردند.

سرخ‌پوشان اهوازی همچنین رکورد شکست‌ناپذیری خود در این فصل لیگ برتر را همچنان حفظ و به رکورد 19 هفته بدون باخت رسیدند.

فولادی‌ها برای قرار گرفتن در جمع سه تیم برتر رقابت‌های این فصل و حضور در لیگ قهرمانان آسیا در سال بعد چشم به دیدارهای آینده رقیبان خود استقلال، سپاهان و تراکتورسازی تبریز دوخته تا در صورت لغزش آنها جایگاه خود را در جدول رده‌بندی ارتقاء دهند.

اما تیم پیکان که به نظر می‌رسید به حداقل امتیاز نیز راضی باشد نتوانست به این خواسته برسد و با شکستی دیگر بدرقه شد.

پیکانی‌ها در این دیدار نمایش چندان جالبی را از خود نشان نداند و حتی فیروز کریمی سرمربی این تیم نیز پس از این شکست اذعان کرد که کار تیمش برای بقاء در لیگ برتر بسیار سخت شده است.

پیکان‌ هم‌اکنون با کسب 23 امتیاز و یک پله سقوط در جایگاه شانزدهم جدول قرار دارد و در شرایط دشواری برای ماندن در لیگ برتر فصل بعد دارد.

* نفت در حین شایستگی باخت

در یکی دیگر از رقابت‌های این هفته تیم نفت آبادان در برابر استقلال صدرنشین با نتیجه دو بر یک مغلوب شد.

این دیدار عصر پنج‌شنبه در حالی برگزار شد که جامعه ورزش کشور در تب و تاب رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد و به ویژه رویارویی کشتی‌گیران ایران و آمریکا قرار داشت به‌گونه‌ای که نیمه نخست این دیدار تنها از شبکه ورزش پخش شد.

نفت آبادان در این مسابقه نمایشی قابل قبول و بسیار مناسب از خود ارائه کرد و بارها تا آستانه فروپاشی دروازه استقلال صدرنشین پیش رفت.

به ویژه در نیمه دوم این تیم بارها خود را به محوطه جریمه استقلال رساند اما مهاجمان نفت با بی‌دقتی فرصت‌ها را از دست دادند.

شاید بتوان تجربه را مهم‌ترین عامل پیروزی استقلال بر نفت آبادان در این دیدار عنوان کرد چراکه به لحاظ فنی طلایی‌پوشان چیزی از ستاره‌های آبی کم نذاشتند.

شاگردان علیرضا فیروزی در این مسابقه نشان دادند که قرار گرفتن در جایگاه هجدهم جدول به هیچ‌وجه شایسته این تیم نیست.

نکته جالب توجه این دیدار گلزنی تیم نفت به استقلال توسط سجاد مشکل‌پور بود.

مهدی رحمتی که در این فصل کم‌ترین گل خورده را در لیگ برتر دارد و در بسیاری از بازی‌ها دروازه تیمش را بسته نگه داشته است دراین دیدار یک بار در برابر طلایی‌پوشان آبادانی تسلیم شد و چندین بار نیز دروازه خود را از فروپاشی نجات داد.

استقلال تهران نیز که از اواخر نیمه نخست با اخراج حاتمی 10 نفره بازی را ادامه داد در این روز نتوانست بازی درخشان خود در برابر فجر را با نفت تکرار کند و تنها با اتکا به تجربه بازیکنان خود به ویژه فرهاد مجیدی موفق شد سه امتیاز این دیدار را کسب و فاصله امتیازات خود در صدر جدول با تیم‌های دیگر را حفظ کند.

هم‌اکنون استقلال تهران با کسب 55 امتیاز از 27 دیدار همچنان در صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار دارد و نفت آبادان با 16 امتیاز هجدهم است.

در هفته بیست و هشتم این رقابت‌ها تیم نفت آبادان در داربی خوزستان میزبان فولاد است و استقلال در قم برابر صبای این شهر به میدان می‌رود./ش

برچسب ها: هفتم ، لیگ برتر ، فولاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.