نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به طرح پنتاگون برای اعطای مدال به هدایت‌گران پهپادها و حملات سایبری، گفت:نقض آشکار حقوق شهروندان جهان از سوی سردمداران آمریکایی به رویه‌ای عادی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / منصور حقیقت‌پور در واکنش به تصمیم دولت امریکابرای اعطای جایزه به هدایت‌گران پهپادها و حملات سایبری، اظهار داشت: ایده اعطای مدال به شرکت کنندگان در نبردی که هزاران مایل از جبهه جنگ فاصله دارند نقض حقوق شهروندان جهان است.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:کاخ سفید از هواپیماهای بدون سرنشین خود در کشورهای یمن، پاکستان، افغانستان و سومالی استفاده می‌کند و در توجیه این حملات مدعی است که این هواپیماها شبه‌نظامیان را هدف قرار می‌دهند، با این وجود، غیرنظامیان اصلی‌ترین قربانیان حملات پهپادهای امریکا هستند.

حقیقت پور با تاکید براینکه دولت امریکا در واقع به کسانی جایزه میدهد که همانند بازی‌های ویدئویی با جان انسان‌های بیگناه بازی می‌کنند، این طرح را مغرضانه خواند وادامه داد:نقض آشکار حقوق شهروندان جهان از سوی سردمداران آمریکایی به رویه‌ای عادی تبدیل شده و انتظاری جز این از کسانی که داعیه دار حقوق بشرهستند، نیست.

نماینده اصولگرای مجلس نهم، تصریح کرد: کاخ سفید با ژست حقوق بشرانه مرتکب جنایت علیه بشریت می‌شود و تمام توان خود را برای قانونی جلوه دادن و توجیه کردن امری غیر قابل توجیه به کار بسته است.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در دوران ریاست جمهوری اوباما حملات پهپادها به بخش‌های مختلفجهان تشدید شده است، خاطرنشان کرد: اوباما مدعی است اقدامی که به مرگ بسیاری از مردم بی‌گناه انجامیده است، تلاش‌ برای نابودی افرادی است که در فهرستِ تروریست‌های فعال قرار دارند.

پنتاگون ۱۳ فوریه اعلام کرد که در حال تهیه «مدال جنگ‌های پیشرفته» است تا آن را به سربازان امریکایی که هدایت حملات تروریستی پهپادها و نبرد سایبری را به عهده دارند اهدا کند./س

برچسب ها: اردبیل ، طرح ، مغرضانه ، پنتاگون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.