3 میلیون و 500 هزار کالا در کشور در طرح شبنم برچسب گذاری شد.

 

به گزارشخبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، رئیس سازمان حمایت مصرف کننده در در جشنواره تولید کنندگان برتر کشور در شیرازگفت: با اجرای این طرح ، تمام کالاها برچسب گذاری می شود و هر کالایی که این برچسب را نداشته باشد ، تخلف محسوب می شود.

شبکه بازرسی و نظارت مردمی - شبنم - طرحی است که وزارت صنعت ، معدن و تجارت ایران برای نشان دادن اصالت یک کالا و قاچاق نبودن آن استفاده می کند.

تقوی با بیان اینکه بخش زیادی از افزایش قیمت کالا و خدمات را ناشی از تحریم‌ها ، افزایش قیمت ارز و مشکلات ناشی از ورود نهادها و مواد اولیه و برخی کالاها است و گفت: مهمترین موضوع آگاهی مصرف کننده از حقوق خود است که باید همواره دنبال شود.

وی قانون حمایت از حقوق مصرف کننده را ضمانت اجرایی فعالیت‌های این سازمان دانست و افزود: بررسی استانداردهای کیفی بر عهده سازمان استاندارد است و این سازمان وظیفه برخورد با تخلفات در حمایت از مصرف کننده را دارد.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به اینکه کیفیت ، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش سه شاخصه این سازمان برای مصرف کنندگان است ، گفت: اگر تولید کننده در هنگام تولید ، مشتری مداری را در برنامه تولید خود قرار دهد ، شکاف بین تولید کننده و مصرف کننده کاهش می یابد.

تقوی به افزایش برخی کالاها به علت تحریم ها اشاره کرد و گفت: ما در شرایط تحریم و جنگ نابرابری قرار داریم که همه در مقابل آن ایستاده‌ایم و بی شک کشور ایران از این گردنه تحریم ها عبور می کند و به شرایط مطلوب می رسد.

وی با تاکید بر اینکه در برخورد با متخلفان برخوردهای قاطع در دستور کار قرار دارد ، گفت: باید قانون جرایم تغییر کند و هزینه تخلف بالا برود که خوشبختانه طرح دوفوریتی آن در دولت تایید و به مجلس ارائه شده است و درصورت اگر تصویب شدن ، بخشی از مشکلات حل می شود.

تقوی تشکیل و گسترش سازمان‌های نظارتی مردم ‌نهاد در موضوع نظارت را بخش دیگری از اندیشه‌های عملیاتی شده برای مقابله با تخلفات اقتصادی در موضوع قیمت کالا و خدمات دانست و گفت: باید این تشکل‌ها گسترش پیدا کند و همه مردم به نوعی در موضوع همراه شوند./ب

برچسب ها: طرح ، شبنم ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.