دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: تقویت و تعمیق باورهای دینی باعث می گردد هویت دینی و ملی ارتقاء پیدا نموده و زمینه ساز بصیرت سیاسی در دانش آموزان گردد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل دفترمرکزی اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان، حامد علامتی در جمع مسئوولان این تشکل دانش آموزی، دانش آموزان را آینده سازان سرافراز نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و افزود: دشمن برای ضربه زدن به انقلاب از هیچ تلاشی فروگذارنمی کند ولذا مردم، بخصوص نسل نوجوان و جوان باید با کسب بینش و آگاهی های لازم هوشیار باشند و این توطئه ها را شناسایی و خنثی نمایند.
وی با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان نظام و انقلاب و استفاده از ابزارهای تبلیغی برای مخدوش كردن ذهن جوانان و نوجوانان تربیت سیاسی دانش آموزان را یك ضرورت دانست و با تاكید بر ضرورت آشنایی بیشتر جوانان با مبانی دین، افزود: در این صورت قلعه های پیشرفت و ترقی توسط جوانان یكی پس از دیگری فتح می شود.
علامتی ادامه داد: مقصود از تربيت سياسي دانش‌آموزان اين است که بايد مباني و ديدگاه‌هاي حضرت امام (ره)، رهنمودهاي مقام معظم رهبري و ارزش‌هاي کلان انقلاب از دوران مدرسه به آنها آموزش داده شود که این هيچ منافاتي با درس خواندن آنها ندارد زيرا تربيت انقلابي و سياسي آنان از جمله اهداف تربيت به شمار مي‌رود.
وی با بیان اینکه تهاجم فرهنگی دشمنان بر علیه نسل جوان است، اضافه کرد: ولايتمداري ،بيداري و هوشياري ،علم اندوزي ،كسب معارف ديني و اخلاقي و بينش و بصيرت مي تواند اين توطئه فرهنگي خطرناك كفر جهاني را نقش بر آب كند.
علامتی تأکید کرد: آنچه مسلم است تقویت و تعمیق باورهای دینی باعث می گردد هویت دینی و ملی ارتقاء پیدا نموده زمینه ساز بصیرت سیاسی در دانش آموزان گردد و آنان  به مسلمان بودن و ایرانی بودن خود افتخار کنند و هرچه این افتخار بیشتر باشد ،تهدید ها ناپایدارتر خواهند بود.
دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در ادامه سخنانش شهدای دانش آموز را سرمایه های عظیم معنوی نظام جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: اگر بخواهیم در برابر توطئه دشمنان مصون بمانیم باید در راه شهدا قدم برداشته ومطیع امر ولایت باشیم که اینها باعث حفظ نظام وکشور از گزند توطئه هاست.
 وی در خاتمه با اشاره به اینکه آینده کشور در اختیار دانش‌آموزان امروز است، خاطر نشان کرد: اگر از ابتدای نوجوانی دانش‌آموزان را با فضای تصمیم‌گیری و اداره جامعه خود آشنا کنیم، در آینده بسیار بهتر می‌توانند در مسیر سعادت جامعه و آبادی کشور گام بردارند./ز
برچسب ها: اتحادیه ، انجمن ، بصیرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار