مطبوعات ايتاليايي نوشتند پرونده هاي مالي و باج گيريهاي يک گروه هم جنس باز از کشيش ها و کاردينال ها، علت اصلي استعفاي پاپ بنديکت شانزدهم از سمتش بوده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پنج تلويزيون فرانسه ،  روزنامه لا رپوبليکا نوشته است يک لابي هم جنس باز در واتيکان به باج گيري و شانتاژ روي آورده است. 
گزارشي که سه تن از کاردينالها در واتيکان منتشر کرده اند از وجود شبکه اي از همجنس بازان در واتيکان حکايت دارد که با اعمال فشار بر پاپ وي را به استعفا واداشته است.
ظاهرا لابي همجنس بازان بر اسقفهاي همجنس باز  فشار آورده بود. پاپ با مشاهده اين رسواييها تصميم به کناره گيري از مقام خود گرفته است. 
فردريک لونوار مدير نشريه "جهان اديان " گفت : سالها است که ناظران از وجود اسقفهاي همجنس باز مطلع هستند که اقدامات غيراخلاقي را باب کرده اند. اما نکته اي هيچ کس از آن اطلاع نداشت اين بود که از اين اسقفها باج گيري مي شد و اين يعني اسنادي به شکل فيلم يا عکس از آنها وجود داشته است و اين مسئله شايد در تصميم بنديکت ششم به استعفا تاثير داشته است.
اين گزارش سيصد صفحه اي در ماه دسامبر گذشته به پاپ ارائه شد. پاپ براي درک رسوايي هاي موسوم به واتي ليکس که حتي پيشکار شخصي اش را در بر گرفته بود، سفارش اين گزارش را داده بود. 
اما برخي از ناظران همچنان تاکيد مي کنند پاپ به دلايل شرايط ضعيف جسماني اش از سمت خود استعفا کرده است و تصميم براي کناره گيري را حتي پيش از اين گزارش گرفته بود. 
ژان ماري گنوا از روزنامه لوفيگارو گفت : اين گزارش در  هفدهم دسامبر 2012  به پاپ ارائه شد. پاپ تصميم خود را براي کناره گيري از سمتش پس از بازگشت از سفر به مکزيک يعني در در اوايل ماه آوريل 2012 گرفته بود.سخنگوي واتيکان درباره اين بحران اظهار نظر نکرد اما آنها را تکذيب هم نکرده است. 






برچسب ها: بین الملل ، ایتالیا ، پاپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار