معاون اول رئیس جمهور گفت: در آینده‌ای نزدیک محصولات پتروشیمی به عنوان نخستین کالای صادراتی جای نفت را خواهد گرفت چرا که این خواسته مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و ملت ایران است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ محمدرضا رحیمی در بدو ورود به اهواز و در جمع مسئولان استانی اظهار کرد: محصولات پتروشیمی در حال حاضر جزو دومین محصول صادراتی پس از فرآورده‌های بخش صنعت نفت در کشور هستند.

وی افزود: خوزستان با رشادت‌های فراوان در دوران جنگ تحمیلی، داشتن ثروت عظیم منابع طبیعی و مردمان خوبش حق بزرگی بر گردن کشورمان دارد و بر این اساس دولت اهتمام ویژه‌ای دارد تا بتواند مشکل بیکاری را به ویژه در این استان حل کند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه اشتغالزایی یکی از مسائل و اولویت‌های اصلی دولت دهم به شمار می‌رود، ادامه داد: باید به سمتی پیش برویم تا محصولات پتروشیمی بتواند به عنوان نخستین کالای صادراتی جای نفت را بگیرد چرا که این خواسته مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و ملت ایران است.

وی با اشاره به اهداف سفر یک روزه خود به این استان گفت: از جمله پروژه‌های آماده افتتاح خوزستان، افزایش ظرفیت باربری اسکله‌ها، طرح NF3 پتروشیمی بندر امام(ره) در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر، طرح‌های احداث زیرساخت‌های اراضی پشتیبانی، احداث پایانه صادراتی قیر شرکت نفت پاسارگاد، احداث انبار غلات و مخازن نگهداری روغن‏های صادراتی شرکت توسعه تجارت انصار و احداث انبار و مخازن نگهداری روغن‏های خوراکی شرکت سپهر صنعت سورنا در بنادر امام خمینی(ره) و ماهشهر است.

وی همچنین عنوان کرد: افتتاح و بازدید از بندر شادگان و جاده دسترسی به عنوان هفتمین بندر تجاری این استان که از مصوبات سفر اول هیئت دولت به خوزستان بوده نیز از جمله برنامه‌های گنجانده شده در سفر امروز است./س
برچسب ها: محصولات ، پتروشیمی ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.