مدير باغباني سازمان جهادكشاورزي استان چهارمحال و بختیاری، از توزيع 600 هزار اصله انواع نهال، در بين باغداران و متقاضیان این استان، خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

حميدرضا منصوري گفت: نهال هاي توزيعي شامل: بادام، گردو، هلو، زردآلو، آلبالو، گيلاس، سيب، به و انواع آلو است که بر اساس شرایط اقلیمی استان چهارمحال و بختیاری و نیاز مردم توزيع مي شود.

وي افزود: تمامي نهال ها ي توزيعي، داراي گواهي بهداشت و برچسب شناسه نهال از كميته فني نهال استان چهارمحال و بختیاری هستند كه به صورت نهال يارانه دار در اختيار متقاضيان قرار مي گيرد.

منصوري با اشاره به اينكه قيمت نهال هاي توزيع شده از 9 هزار ريال تا 30 هزار ريال متغير است، گفت: سال گذشته 400 هزار اصله نهال در بين متقاضيان توزيع شد، كه امسال به دليل راه اندازي طرح هاي جديد، اين رقم به 600 هزار اصله نهال رسيده است.

مدير باغباني سازمان جهادكشاورزي استان چهارمحال و بختیاری تأكيد كرد: با وجود قرنطينه نسبت به بعضي از بيماريهاي مهم و خطرناك درختان ميوه، متقاضيان، از خريد نهال هاي بدون شناسه و جايگاههايي كه فاقد مجوز هستند جداَ خودداري نموده و از مراكز توزيع نهال سازمان جهاد كشاورزي در سراسر استان چهارمحال و بختیاری، نهال هاي خود را خريداري كنند.

گفتني است: توزيع نهال از اسفندماه جاری آغاز و با توجه به شرايط اقليمي استان چهارمحال و بختیاری، در برخي نواحي، تا نيمه اول فروردين ماه سال آينده ( 1392 ) ادامه دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.