دبير شوراي عالي امنيت ملي با بيان اينکه امروز خاکريز اول کشور حق هسته‌اي است، گفت: اميدواريم طرف غربي در مذاکرات آتي با يک راهبرد جديد و بدون اشتباهات گذشته بر سر ميز مذاکرات وارد شود، چرا که آن‌چه که آن‌ها به کار گرفته‌اند براي خود آن‌ها نيز هزينه‌بر بوده است.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، "سعيد جليلي" در دومين همايش سالانه مديران صنعت هسته‌اي کشور با بيان اين‌که امروز ستاد و پشتيبان سازمان انرژي اتمي 70 ميليون جمعيت کشور است، اظهار داشت: امروز تمام کشور ما به عنوان پشتيبان شما عزيزان در صحنه حضور پيدا کرده‌اند تا بتوانيد وظايفتان را به خوبي انجام دهيد.

دبير شوراي عالي امنيت ملي ادامه داد: امروز آن‌چه عليه فعاليت‌هاي ارزشمند صلح‌آميز شما از سوي دشمنان به کار برده مي‌شود و هزينه‌هايی که آن‌ها به دنبال تحميل آن هستند تفاوتش با ساير دستگاه‌ها اين است که امروز تمامي کشور پاي کار آمده است.

جليلي تصريح کرد: امروز تمام ظرفيت کشور به ميدان آمده است تا تلاش‌هاي دشمنان را ناکام بگذارد و از شما حمايت و پشتيباني کند و هزينه‌هايي را که لازم است، بپردازد تا سازمان انرژي اتمي وظايف خود را به خوبي انجام دهد.

وي افزود: امروز اين سازمان از پشتيباني تمام ملت برخوردار است و ستاد آن نيز 70 ميليون جمعيت کشور است.

دبير شوراي عالي امنيت ملي اظهار داشت: پشتيباني آحاد کشور و به ميدان آمدن تمام ظرفيت‌هاي نظام و کشور در پشتيباني از فعاليت‌هاي شما رابطه‌اي يک‌سويه نيست، بلکه دوسويه است و سوي ديگر آن نيز بسيار قابل توجه بوده و متقابلا آن‌چه که امروز شما انجام مي‌دهيد و به خاطر آن در معرض تهديد قرار گرفته‌ايد، فقط دفاع از حق هسته‌اي کشور نيست.

جليلي با بيان اين که تلاش مديران صنعت هسته‌اي کشور در واقع دفاع از حقوق تمام ملت است، تاکيد کرد: امروز خاکريز اول کشور حق هسته‌اي است و تلاش دشمنان نيز فقط محدود به اين عرصه نمي‌شود، بلکه آنان سعي مي‌کنند تا بتوانند راهي را براي تعرض به حقوق ملت ايران باز کنند.

وي افزود: امروز شما در صف اول و خاکريز مقدم جبهه‌اي قرار داريد که موضوع آن فقط حقوق هسته‌اي نيست، بلکه تمام حقوق يک ملت است.

دبير شوراي عالي امنيت ملي به 8 سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: روزي که خرمشهر، آبادان و خوزستان مورد حمله قرار گرفت تمام کشور براي دفاع به پا خواست و مقاومتي که در خرمشهر صورت گرفت فقط دفاع از خرمشهر نبود، بلکه دفاع از تماميت ارزي کشور بود و پيروزي  که در آن جا به دست آمد پيروزي براي دفاع از تماميت ارزي کشور بود.

جليلي با بيان اين‌که دفاع مقدس، مقاومت اين ملت را به گونه‌اي نشان داد که دشمنان را نه‌تنها از تعرض به خرمشهر پشيمان کرد، بلکه از تعرض به تمام کشور پشيمان شدند، گفت: دشمن فهميد که اين عرصه، عرصه همبستگي ملت است و نمي‌تواند به راحتي به آن ورود کند، لذا آن‌چه که در آن 8 سال صورت گرفت، تضميني براي دفاع از امنيت کشور و تماميت ارزي آن بود.

وي ادامه داد: دفاع مقدس عرصه‌اي بود که مقاومت ملتمان را به گونه‌اي نشان داد که نه‌تنها دشمن را از تعرض به هر گوشه‌اي از خاک کشورمان پشيمان کرد، بلکه دشمنان جمهوري اسلامي فهمديدند همبستگي به قدري در ميان ملت ايران وجود دارد که به راحتي نمي‌توانند در آن ورود پيدا کنند. 

دبير شوراي عالي امنيت ملي افزود: دشمنان بارها با ورود به فعاليت‌هاي مختلف سعي کرده‌اند به اين سرزمين شوند، اما پي بردند با ملتي مقاوم مواجه هستند و ديگر نمي‌توانند به اهداف خود دست يابند.

جليلي تصريح کرد: 8 سال دفاع مقدس نشان داد که ظرفيت پايه‌اي و فکري بسيار بالايي در اين کشور به وجود آمده که هيچ کشوري نمي‌تواند به خاک کشورمان تعرض کند. 

وي اظهار داشت: امروز پس از 8 سال دفاع مقدس، دشمنان براي هميشه نااميد شده و انقلاب اسلامي ايران به جهانيان نشان داد که ملت ايران از حق هسته‌اي خود بسيار جدي دفاع خواهد کرد و ديگران نمي‌توانند هيچ تعرضي به اين فعاليت صلح آميز کنند. 

دبير شوراي عالي امنيت ملي يادآور شد: امروز دفاع از حق هسته‌اي، دفاع از حق پيشرفت کشور، دفاع از حق انتخاب و دفاع از حق معيشت است.

جليلي افزود: تمام تلاش دشمن اين است که اين خاکريز را از بين ببرد و مردم با دفاع از اين حق(انرژي هسته‌اي) دسيسه‌هاي آنان را ناکام مي‌سازند.

وي با بيان اين‌که مسيري که کشور ما تاکنون طي کرده مبتني بر نگاه دفاع از آزادي، استقلال و حاکميت کشور است، گفت: ما هيچ هدف و نگاهي را که نتوانيم از آن دفاع کنيم نداريم، بلکه آن‌چه را که مي‌گوييم باور داريم.

دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به روند مذاکرات در گذشته اظهار داشت: در آخرين دور گفتگوها آن‌چه را بيان کرديم در معرض قضاوت تمام افکار عمومي جهان قرار داديم و اين قدرت منطق ايران است که مي‌تواند از حق خود دفاع کند.

جليلي ادامه داد: آيا آن‌چه ايران بيان مي‌کند مطلبي است که خارج از منطق پذيرفته‌شده افکار عمومي است؟ 

وي تصريح کرد: ما فکر مي‌کنيم همراهي جامعه بين‌الملل به دليل همين مهم است که اين يک حق قانوني و قابل دفاع براي جمهوري اسلامي ايران است.

دبير شوراي عالي امنيت ملي خاطرنشان کرد: منطق دروني اين حق و پشتيباني ملت ايران که با قدرت و اقتدار، اجازه نمي‌دهند اين حق ضايع شود، براي افکار عمومي کاملا هويداست. 

جليلي گفت: غرب و دشمنان ملت ايران به صراحت اعلام کرده‌اند که ما مي‌خواهيم فشارهايي را بر ايران وارد کنيم تا از حق خود دست بکشد و اين اظهار صريح آن‌ها با پاسخ محکم ملت ايران در 22 بهمن ماه مواجه شد. 

وي بيان داشت: غرب اظهار کرده ما فشارهاي فلج‌کننده‌اي را براي تضعيف جمهوري اسلامي ايران به کار گرفته‌ايم، اما اميدواريم آن‌ها تاکنون از اقدامات خود عليه ايران و بي‌نتيجه ماندن آن‌ها درس گرفته باشد. 

دبير شوراي عالي امنيت ملي  تاکيد کرد: اميدواريم طرف غربي در مذاکرات آتي با يک راهبرد جديد و بدون اشتباهات گذشته بر سر ميز مذاکرات وارد شود، چرا که آن‌چه که آن‌ها به کار گرفته‌اند براي خود آن‌ها نيز هزينه‌بر بوده است، بنابراين آن‌ها بايد با راهبرد و پيشنهادات جديد در مذاکرات آلماتي وارد شوند و بتوانند از اين طريق اعتماد ملت ايران را جلب کنند. 

جليلي اظهار داشت: آن‌چه که ايران تاکنون بيان کرده، دفاع از تمام حقوق ملت کشورمان است، چرا که ملت ايران حقوق کمتر را نمي‌پذيرد.

وي افزود: در چارچوب قوانين NPT، جمهوري اسلامي ايران همواره به عنوان يک عضو فعال، تمام تکاليف خود را انجام داده، همچنان‌که در راستاي اين مهم بايد از تمام حقوق خود برخوردار شود. 

دبير شوراي عالي امنيت ملي  تصريح کرد: اميدواريم روند چند سال گذشته مذاکرات به طرف غربي درس داده باشد و ديگر با خطاهاي گذشته در مذاکرات وارد نشوند. 

جليلي در پايان خاطرنشان کرد: ملت ايران به راه هسته‌اي خود ادامه خواهد داد و شهداي 8 سال دفاع مقدس ما ستارگان درخشان حمايت از حقوق ملت ايران بوده‌اند.

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: انرژی ، اتمی ، حق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۱:۴۲ ۰۵ اسفند ۱۳۹۱
ملت ایران حقوق کمتر را نمی پذیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۰۵ اسفند ۱۳۹۱
حقوق ذاتی کشور جمهوری اسلامی قابل مذاکره نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناصر ترکمانی
۱۶:۲۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۱
سلام بر شهدای انقلاب اسلامی ایران وخصوصا شهدای هستی. ته امید خدا تمام دشمنان این مرز وبوم عزیز ذلیل وخوار خواهند شد. در سایه همدلی و استقامت ملت سرفراز ایران اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۵:۵۸ ۰۵ اسفند ۱۳۹۱
ماملت پشتیبان دولت تارسیدن ایران بربلندای ایران هسته ای صلح آمیز هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
جبار
۱۴:۵۸ ۰۵ اسفند ۱۳۹۱
ملت ايران به راه هسته‌اي خود ادامه می دهد وخواهد داد .
آخرین اخبار