هیلتون بوتا سربازرس پرونده اسکار پیستوریوس که خود متهم به قتل عمد است و باید سه ماه دیگر در دادگاه حاضر شود از مسئولیتش در پرونده پیستوریوس کنار گذاشته شد و ژنرال مونو جای او را گرفت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از سی ان ان، خانم مانگواشی فیدگا رئیس پلیس آفریقای جنوبی در کنفرانس خبری گفت که این سربازرس مجرم نیست اما به اتهام او عادلانه رسیدگی خواهد شد.

وی افزود: تحقیقات متوقف شده اما ورزیده ترین کارآگاهان به ریاست ژنرال مونو مسئولیت پرونده پیستهوریوس را به عهده خواهد گرفت.

به گفته خانم فیدگا به نقل از خبرگزاری؛ سربازرس بوتا افسری با تجربه است و نیروی پلیس از آنجه اتفاق افتاده شرمسار نیست و او هرچه می توانسته انجام داده و حالا می تواند استراحت کند.

این مقام آگاه پلیس در ادامه گفت: پلیس از این که آقای پوتا پیشتر به قتل متهم شده آگاه بوده است اما پلیس مطلع شده که پیگیری این اتهام به حال تعویق در آمده بوده که دستگاه قضایی آن را به جریان انداخته و او پذیرفت که بین دستگاه قضایی و پلیس ناهماهنگی وجود دارد.

برای آقای بوتا که افسری با تجربه و سابقه است داشتن چنین پرونده ای عجیب نیست چراکه با توجه به آمار بالای جرم و جنایت در استان خوتنگ، پلیس به کرات از سلاح گرم استفاده می کند.

آقای بوتا در سال 2011 متهم شد که به همراه دو افسر دیگر پلیس برای متوقف کردم یک مینی بوس پر از مسافر به آن شلیک کرده است این اتهام ابتدا مردود شناخته شد و اما دوباره ایمن پرونده روی میز قاضی باز شده و باید حدود سه ماه دیگر در دادگاه حاضر شوند او متهم به قتل 7 مسافر مینی بوس است./ز

برچسب ها: سربازرس ، قتل ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار