عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی داشتن نگاه سیاسی در بررسی و تصویب بودجه را برای منافع ملی مضر دانست و بر حركت به سمت عملیاتی شدن بودجه تاكید كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سمنان ، 'علیرضا خسروی' ارائه بودجه عملیاتی را از مصوبات برنامه پنجم دانست و با تاكید بر اینكه در ارائه این نوع بودجه تاخیر داریم گفت: آرزوی همه كشورها از جمله ایران داشتن بودجه عملیاتی است.

وی گفت: برای رسیدن به بودجه عملیاتی باید در بخشهایی از بودجه این روند آغاز شود تا تفاوت های این نوع بودجه برای مسوولان و نمایندگان و مردم ملموس شود تا بتدریج به سمت عملیاتی شدن بودجه حركت كنیم.

وی داشتن نگاه ویژه در شرایط تحریم برای تدوین و تصویب بودجه را ضروری خواند و گفت: باید با تدابیر مناسب تهدید تحریم را به فرصت تبدیل و به تدریج اتكای بودجه كشور را از درآمدهای نفتی حذف كرد.

خسروی گفت: در نشست های اخیر كمیسیون عمران با توجه به شرایط اقتصادی برخی پروژه ها و راهكارها مورد بررسی قرار گرفت و به نتایج مطلوبی رسید.

وی تكمیل پروژه های بین استانی، تكمیل پروژه های استانی كه چندین شهرستان از آن بهره مند می شوند و نیز نهایی كردن پروژه های با پیشرفت فیزیكی 70 تا 80 درصد از جمله این راهكارها بود كه می تواند برای كشور مفید باشد.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی بر كلی نگری در تدوین و تصویب بودجه نیز تاكید كرد و اظهار داشت: جداول غیر ضروري باید در بودجه حذف و خیلی در مسایل ریز نشد.

وی نگاه به تولید را نیز در تدوین بودجه در شرایط تحریم بسیار موثر خواند و گفت: بودجه كشور باید با هدف تقویت تولید و ایجاد ارزش افزوده بیشتر تدوین و تصویب شود تا بسیاری از مشكلات كشور برطرف شود.

وی خاطرنشان كرد: در بودجه اگر هدف حمایت از مصرف كننده نیز صورت می گیرد باید با نگاه حمایت از تولید باشد.

نماینده سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی همراهی مجلس با دولت را برای تدوین بودجه ای مناسب و متناسب با شرایط تحریم ضروری و لازم خواند و گفت: داشتن نگاه سیاسی در تصویب بودجه نیز می تواند برای مسایل و منافع كشور زیان آور باشد و باید از داشتن این نگاه پرهیز شود/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.