نتايج اوليه آزمون كتبي تا ارديبهشت سال 92 اعلام مي شود، اما نتايج قطعي آزمون مقطع دكتري تخصصي پس از انجام مصاحبه هاي علمي در شهريور ماه اعلام خواهد شد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران دكتر ناصر اقبالي با اعلام اين خبر به روابط عمومي مركز آزمون گفت: آزمون امسال براي اولين بار بصورت تستي برگزار گرديد كه با توجه به نظرسنجي ها و بررسي بخش روابط عمومي مركز آزمون، حكايت از رضايت داوطلبان از نحوه برگزاری آزمون داشته است همچنین اقبالی در مورد نسبت جنسی آزمون دکتری گفت: در آزمون سال گذشته، 14126 نفر زن و24590 نفر مرد در آزمون مذکور شرکت کردند که این تعداد در آزمون سال 1392 به 24311 نفر زن و 40626 نفر مرد رسید که این موضوع بیانگر رشد 71% درصدی زنان و 67% درصدی مردان در آزمون امسال نسبت به سال گذشته است.
اقبالی در خصوص تعداد رشته/شهرهای دوره دکتری تخصصی سال 92 دانشگاه آزاد اسلامی گفت: داوطلبان امسال در 176 رشته وجهت پذیرش در 369 رشته/محل دانشگاهی به رقابت پرداختند ضمن اینکه 52 واحد دانشگاهی مجری برگزاری این دوره بوده اند.
اقبالي درخصوص زمان اعلام نتايج گفت: نتايج اوليه آزمون كتبي تا ارديبهشت سال 92 اعلام مي شود، اما نتايج قطعي آزمون مقطع دكتري تخصصي پس از انجام مصاحبه هاي علمي در شهريور ماه اعلام خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد : بیش از 1800 نفر در دوره با آزمون و 400 نفر در دوره بدون آزمون پذیرش خواهند شد که نشان از رشد 22%درصدی پذیرش دانشجو در این مقطع تحصیلی می باشد.
رئيس مركز آزمون در پايان درخصوص افزايش رشته/محل ها گفت: هدف دانشگاه آزاد اين است كه علاقه مندان به تحصيل در مقاطع تكميلي در داخل كشور و در محل نزديك به سكونت خود ادامه تحصيل دهند و افزايش 22 درصدي رشته/شهرها نقش مهمي در تحقق اين موضوع داشته است. ضمن اينكه برخي از رشته ها با توجه به نيازها و ضرورت هاي جامعه علمي كشور تدوين و طراحي شده است./ز2

 

برچسب ها: آزمون ، نتیجه ، دکتری ، آزاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار