رئیس هیئت مدیره اورولوژی ایران گفت: بیش از 50 درصد مرگ‌های زودرس در مردان قابل پیشگیری است، در حالی که مردان باید بدانند که کوچک‌ترین علامت می‌تواند مهم باشد و لازم است آنرا با پزشک در میان بگذارند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،اصغر قلمکار اظهار کرد: از آن جایی که فرآیند سلامتی در مردان نه تنها خود آنها بلکه خانم‌ها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد، لذا بیش از 50 درصد خانم‌های بیوه که اکنون در فقر زندگی می‌کنند در زمانی که شوهر آنها زنده بود، فقیر نبودند.

‏‏‏‎وی با تاکید بر اینکه آمار و ارقامی که بر آن استناد می‌کنیم مربوط به جوامع غربی است زیرا که از وجود معادل آن در داخل کشور اطلاع دقیقی در دسترس نیست، افزود: در سال 1920 طول عمر زنان فقط یکسال بیشتر از مردان بود، اما امروزه این تفاوت بیش از پنج سال است.

رئیس هیئت مدیره اورولوژی ایران ادامه داد: مردان در سنین پایین‌تر و بیش از زنان از بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان، دیابت، سکته و بسیاری از بیماری‌های دیگر عمر خود را از دست می‌دهند.

وی با بیان اینکه احتمال اینکه رفتارهای غیربهداشتی در مردان بیش از زنان است، اضافه کرد: مردان کمتر از زنان به اقدامات پیشگیری کننده از بیماری‌ها پایبند هستند.

رئیس کمیته هفته سلامت مردان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: مردان بیشتر در معرض تصادفات و حوادث هستند و احتمال داشتن مشاغل پرخطر در آنها بیشتر است.

وی با اعلام اینکه مردان به طور تقریبی نصف زنان جهت چکاب به پزشک مراجعه می‌کنند، افزود: زمانی که یک مرد به پزشک مراجعه می‌کند در بیشتر موارد نمی‌تواند تمام آن چیزی که لازم است با پزشک خود در میان بگذارد.

قلمکار گفت: در دهه 20 مردان فکر می‌کنند که فنا ناپذیرند و فکر می‌کنند که مراجعه به پزشک پول و وقت تلف کردن است و در دهه 30 زندگی مردان به شدت مشغول کار و گرفتار خانواده هستند و در دهه 40 مردان دوست ندارند یک بیماری در آنها کشف شود.

وی  اظهار کرد: اگر مردان ایران نسبت به سلامتی خود بی توجه هستند بیشترین دلیل آن به نحوه بزرگ شدن آنها مربوط می‌شود زیرا که در ایران یک پسر بچه یاد می‌گیرد که چون یک مرد است گریه، شکایت و اظهار ضعف و ناتوانی نکند در صورتی که در زندگی محکم و قوی بودن دارای مزایایی است.
برچسب ها: سلامتی ، مرگ ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.