استاندار چهارمحال و بختیاری، از بهره برداری پل قوسی سد كارون 4 تا پایان تیرماه 1392 خبر داد.

علی اصغر عنابستانی، در دیدار از روند ساخت و تكمیل پل قوسی سد كارون 4 در شهرستان اردل گفت: مراحل طراحی، ساخت و نصب سازه های این پل به پیشرفت 83 درصدی رسیده است.

وی افزود: ساخت و تكمیل این پروژه در سه فاز جاده ها و تونل در قسمت جنوبی، جاده ها و تونل در قسمت شمالی و پل قوسی در حال انجام است و با بهره ‌برداری از این پل قوسی،بار ترافیكی محور ارتباطی بروجن- لردگان به ایذه و خوزستان كاهش یافته و رفت و آمد مردم از شهركرد به استان خوزستان و بالعكس نیز افزایش می یابد.

عنابستانی، با بیان اینكه ‌عملیات انتقال سازه‌های این پل از كارخانه ماشین‌سازی اراك به طور كامل به محل نصب پل انجام شده است، خاطر نشان کرد: بیش از 200 متخصص ایرانی در روند اجرایی نصب این پل فعالیت می كنند و احداث بیش از پنج كیلومتر جاده های دسترسی آن نیز انجام شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاكید كرد: قرار بود، این پل تا پایان سالجاری بهره برداری شود، ولی به دلیل برودت هوای منطقه و بارش برف و باران، تكمیل و بهره برداری از آن به تاخیر افتاد.

فرماندار شهرستان اردل نیز، در این دیدار با بیان مشخصات فنی این پروژه گفت: دهانه اصلی این پل 300 متر، طول عرشه آن 380 متر و عرض آن 11.8 متر است و دارای دو باند عبور و دو پیاده رو است.

فیروز خسروی، ارتفاع این پل از كف دره را 250 متر و ارتفاع آن از سطح آب دریاچه در بالاترین حد آبگیری را 72 متر اعلام كرد و افزود: برای ساخت این پل، سه هزار و 750 تن سازه فلزی به كار رفته است و عرشه آن تمام فلزی است.

وی اظهار داشت:این پروژه بر اساس تصمیم دولت، در قالب پروژه های مهر ماندگار قرار گرفته است و در مجموع، 900 میلیارد ریال اعتبار برای تكمیل جاده ها، تونل ها و پل قوسی این طرح اختصاص یافته است/س

برچسب ها: بهره برداری ، پل ، قوسی ، سد ، کارون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.