رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت : انتخابات نظام پزشکی مانند انتخابات سیاسی نیست که تکلیف شرعی باشد بلکه به عنوان یک تکلیف صنفی و حرفه ای مطرح است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر دیناروند، رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران در حاشیه ششمین انتخابات نظام پزشکی با بیان اینکه تنظیم رفتار حرفه ای پزشکان و دفاع از حقوق آنها و مردم و نیز ایجاد و تنظیم ارتباط بین مردم و پزشکان از جمله وظایف سازمان نظام پزشکی است گفت : نظام پزشکی به عنوان یک تشکیلات صنفی و حرفه ای است که توسط منتخبین جامعه پزشکی اداره می شود .

وی با اشاره به اینکه هر چه مشارکت گروه پزشکی در انتخابات بیشتر باشد ، منتخب جامعه پزشکی بهتر می تواند به وظایف خود عمل نمایند افزود: انتخابات نظام پزشکی مانند انتخابات سیاسی نیست که تکلیف شرعی باشد بلکه به عنوان یک تکلیف صنفی و حرفه ای مطرح است .

رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد : بیش از دو هزار داروساز در تهران هستند که 30 تا 40 درصد آنها در انتخابات نظام پزشکی شرکت میکنند که در دیگر گروههای پزشکی هم مشارکت تقریبا به همین میزان است.

در ادامه دکتر سروش عضو هیات اجرایی انتخابات نظام پزشکی با بیان اینکه امیدواریم نتایج انتخابات بر اساس آنچه که مردم و پزشکان انتظار دارند باشد گفت : برای ایجاد فضای انتخاباتی سالم تلاشهای بسیاری صورت پذیرفته است .

وی ادامه داد : گروه پزشکی در کشور ما در عرصه های مختلف از جمله دوران دفاع مقدس ، حوادث غیرمترقبه و عرصه های اجتماعی حضور خود را به اثبات رسانده اند بنابراین باید به این گروه اعماد بیشتر و اختیارات قانونی بیشتر داده شود.

دکتر سروش تصریح کرد: در مواردی عملکرد فردی برخی از پزشکان برای حل مسائل باعث شده است که به دور از نگاه تشکیلاتی وارد عمل شوند که باعث شده در ساختار وزارت بهداشت و بیمارستانها و... از جایگاه چندان مطلوبی برخوردار نباشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد : مسلما گروه پزشکی که با درد و رنج مردم سرو کار دارند نمی توانند برخلاف خواسته ها و منافع مردم فعالیت نمایند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار