رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت:در سال جاري بيش از 12 هزار هکتار از اراضي کشاورزي استان به سيستم نوين آبياري مجهز شده که معادل 36 درصد کل عمليات انجام‌شده تاکنون است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

علي اشرف منصوري گفت: يکي از محورهاي توسعه بخش کشاورزي، توسعه زيرساخت ها است که از طريق مهار آب هاي سطحي، ايجاد شبکه هاي آبياري، توسعه نوين آبياري و... عملياتي مي شود.

وي تاكيد كرد: در يک سال گذشته در راستاي فرامين مقام معظم رهبري و حمايت وزير جهاد کشاورزي با تصويب اعتباري بيش از يک هزار و 500 ميليارد ريال اقدامات اساسي در بخش آب و خاک استان صورت گرفته که در برخي موارد حجم عمليات انجام شده بيش از سه برابر اقدامات در مدت مشابه قبل بوده است.

منصوري ادامه داد: تجهيز اين بخش از اراضي به سيستم هاي نوين آبياري تأثير چشم گيري در بهره وري مصرف آب، افزايش راندمان و توليدات کشاورزي و همچنين توسعه اراضي آبي دارد.

اين مقام مسئول تصريح کرد: بيش از 42 کيلومتر آب با لوله انتقال داده شده است که معادل 63 درصد کل عمليات انجام شده است.

وي يادآور شد : بيش از پنج هزار و 100 هکتار شبکه آبياري و زهکشي نیزدر اراضي تحت پوشش سدهاي مخزني و ايستگاه هاي پمپاژعملياتي و اجرا شده است.

منصوري در پايان تأکيد کرد: تجهيز و نوسازي اراضي کشاورزي در يک هزار و 540 هکتار در سال جاري و فعاليت هاي ديگر حاکي از تلاش و عزم جدي جهت ايجاد و توسعه زيرساخت ها در اين بخش است . /س

برچسب ها: کرمانشاه ، اراضی ، نوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.