آیت‌الله سیستانی در دیدار پیریایی استاندار قم با اشاره به اینکه حوزه علمیه قم باید تقویت شود، گفت: از نزدیک در جریان رشد و توسعه شهر مقدس قم هستم.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  کرم‌رضا پیریایی استاندار قم در سفر به عراق با آیت‌الله سید علی سیستانی مرجع عالی‌قدر جهان تشیع دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار مرجع عالی‌قدر جهان تشیع ضمن دعای خیر برای خادمان نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: از نزدیک در جریان رشد و توسعه شهر مقدس قم قرار دارم.

وی حوزه علمیه قم را عظیم‌ترین حوزه علمیه جهان اسلام دانست و افزود: حوزه علمیه قم باید به خوبی تقویت شود‌.

این مرجع تقلید به ممتاز بودن قم از حیث چاپ و نشر اشاره کرد و افزود: از نظر چاپ و نشر کتب دینی شهر مقدس قم نمونه است و باید تمهیدات لازم برای حفظ این موقعیت اندیشه شود‌.

وی ضمن سفارش به خلوص نیت در راستای خدمت به مردم اظهار کرد: دنیا برای هیچ‌کس نمی‌ماند و این امکان برای افراد تمام شدنی است، بنابر‌این باید قدر زمان را بدانید و به مردم خدمت کنید‌.

استاندار قم نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار با این مرجع عالی‌قدر به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در قم پرداخت.

وی گفت: قم از حیث چاپ و نشر مقام دوم را در کشور دارد و در این راستا شهرک چاپ و نشر برای توسعه این امر در نظر گرفته شده است‌.

استاندار قم حوزه علمیه قم را سر‌منشأ برکات دانست و اظهار کرد: وجود بارگاه کریمه اهل بیت (س) و مراجع عظام همواره منبع فیض عظیم برای مسئولان بوده است‌./ج1

برچسب ها: قم ، تشییع ، مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.