نائب رئيس سازمان "جنگ را متوقف کنيد" هشدار داد ، اگر يکي از زندانيان فلسطيني که دست به اعتصاب غذا زده بميرد انتفاضه جديدي در فلسطين رخ خواهد داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ، کريس نانيهم در گفتگو با شبکه تلويزيوني بي بي سي عربي گفت: فرايند قضائي که از زمان بازداشت سامر العيساوي و دوستان دربندش تا کنون اجرا شده يک فرايند ظالمانه و انتقام جويانه بوده است و اسرائيلي ها هيچ مدرکي براي بازداشت آن ها نداشته اند.
وي ادامه داد: اسرائيلي ها مي گويند ما براي بازداشت اين افراد دلايلي غير علني داريم. به نظر من اين دلايلي که اسرائيلي ها مدعي آن هستند براي بازداشت فلسطينيان کفايت نمي کند و اقدام آن ها يک اقدام سياسي با هدف ترساندن فلسطيني ها و کساني است که مي خواهند به سياست هاي اسرائيل اعتراض کنند. اين اقدام بخشي از سياست جنگ افروزي عليه فلسطينيان است و يک مساله قضائي محسوب نمي شود.
اين فعال صلح طلب تصريح کرد:حتي توني بلر که از نزديک ترين دوستان اسرائيل است گفته که بايد يک فرايند قضائي سالم براي بازداشت اين افراد اجرا شود.
نانيهم خاطرنشان کرد: اگر دلايلي در مورد عملکرد اشتباه زندانيان فلسطيني وجود دارد بايد به دادگاه ارائه شود و ارائه نکردن دلايل و مدارک به بهانه امنيتي بودن اين مدارک ناکافي و غيرقابل قبول است و اين امر حاکي از آن است که اين اقدام اسرائيلي ها بخشي از سياست اشغالگري آن هاست. 
وي تاکيد کرد: اين مساله را در تمامي ارکان سياست اسرائيلي ها مي توان مشاهده کرد اسرائيلي ها با شهرک سازي و حمله به ساکنان کرانه باختري و غزه ثابت کرده اند که سياست جنگ افروزي عليه فلسطينيان را دنبال مي کنند.
نانيهم در پايان گفت: اگر يکي از زندانياني که اعتصاب غذا کرده است بميرد انتفاضه جديدي در فلسطين رخ خواهد داد. هم اکنون احساسات همه جهانيان در مورد اسراي فلسطيني بر انگيخته شده است و همه معتقدند که اسرائيل باعث بوجود آمدن اين مسائل شده است. در انگليس اکثر مردم معتقدند اسرائيل باعث ايجاد مشکلات ريشه اي در منطقه خاورميانه است و آن ها باعث بروز درگيري هستند نه فلسطيني ها.





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار