صدها نفر از مخالفان محمد مرسی، رئیس جمهور مصر روز جمعه در شهر پورت سعید، واقع در شمال شرقی این کشور برای اجرای عدالت درباره کشته شدن معترضان توسط پلیس، تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، این تظاهرات در حالی برگزار شد که اعتصاب عمومی برای ششمین روز متوالی در این کشور ادامه داشت.

شاهدان اعلام کردند تظاهر کنندگان همچنین شعارهایی علیه رئیس جمهور مصر و جنبش قدرتمند اخوان المسلمین سر دادند

تظاهر کنندگان همچنین وزارت کشور را متهم کردند که مسئولیت کشته شدن دست کم چهل نفر را در جریان رویارویی با پلیس در ماه گذشته به عهده دارد.

اکثر کارخانه ها و دفاتر دولتی مصر این هفته بسته بود و قرار است بعد از روزهای پایان هفته جمعه و شنبه نیز همچنان بسته بماند.

تظاهر کنندگان همچنین خواستار شدند درباره کشته شدگان پایان ماه ژانویه در رویاروی با پلیس عدالت اجرا شود. این درگیری ها بعد از محکوم شدن بیست و یک طرفدار محلی فوتبال به مرگ، به اتهام مداخله در خشونت های مرگبار سال گذشته بعد از یک مسابقه فوتبال رخ داده بود.

مرسی که بعد از خشونت های ماه ژانویه با اعلام حالت فوق العاده از ارتش خواسته بود در پورت سعید امنیت را برقرار کند، روز سه شنبه وعده داد برای این شهر از درآمدهای کانال سوئز چهل و چهار میلیون و چهارصد هزار یورو اختصاص دهد.
برچسب ها: تظاهرات ، مخالف ، مرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار