رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در نامه ای به مقامات ارشد کنگره این کشور اعلام کرد آمریکا چهل نظامی دیگر را به منظور کمک به جمع آوری اطلاعات برای نیروهای فرانسوی در مالی، به نیجر اعزام کرده است.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه نیویورک تایمز،‌ اوباما در نامه ای به کنگره اعلام کرد: تقریبا چهل تن دیگر از اعضای ارتش آمریکا با اجازه دولت نیجر وارد این کشور شدند.
 
وی گفت: هدف از استقرار این نیروها جمع آوری اطلاعات و تبادل آنها با نیروهای فرانسوی و دیگر شرکای منطقه است که در مالی عملیات انجام می دهند.
 
اوباما گفت: در مجموع شمار نظامیان آمریکایی که در نیجر مستقر هستند تقریبا صد نفر است.
 
یکی از مقامات آمریکایی اواخر ژانویه اعلام کرده بود پنتاگون در نظر دارد هواپیماهای بدون سرنشین را برای نظارت و با هدف افزایش جمع آوری اطلاعات در خصوص فعالیت های القاعده در مغرب اسلامی در منطقه ساحل آفریقا، در نیجر مستقر کند.

به گفته این منبع، استقرار هواپیماهای بدون سرنشین در این کشور هم مرز با مالی، این امکان را فراهم می سازد تا جمع آوری اطلاعات درباره جنبش های اسلام گرای مسلح که فرانسه و ارتش مالی علیه آنها می جنگند، تقویت شود.

آمریکا و نیجر اواخر ژانویه توافقنامه ای امضا کردند تا بر اساس آن نظامیان آمریکایی در شرایط قانونی در نیجر مستقر شوند.

به نوشته نیویورک تایمز،‌ به این ترتیب نزدیک به سیصد نظامی آمریکایی برای عملیات هواپیماهای بدون سرنشین، در نیجر مستقر می شوند.

درگیری در مالی، گروگان گیری اخیر در الجزایر و حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی در ماه سپتامبر، سبب شده است تا هراس واشنگتن از بی ثبات شدن شمال آفریقا به دست القاعده در مغرب اسلامی افزایش پیدا کند.

برچسب ها: نیجر ، اوباما ، نظامی ، نامه ، obama ، niger
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار