وزیر امور خارجه مصر تنها راه خروج از بحران سوریه برای پیشگیری از وقوع فاجعه‌ای بزرگ را راهکار سیاسی دانست و ایران را قدرتی در منطقه خواند که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران،محمد کامل عمرو در گفت‌وگو با روزنامه الحیات تأکید کرد که کشورش در تلاش برای اجرایی کردن راهکاری چهارجانبه با حضور مصر، ایران، ترکیه و عربستان است.

عمرو افزود: راهکار پیشنهادی معاذ الخطیب رئیس ائتلاف معارضان نیز باید زیر نظر اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی گسترش پیدا کند و گفت‌وگوها میان نماینده قابل قبولی از حکومت سوریه و معارضان آغاز شود.

وی با تأکید بر اهمیت کم کردن درد و رنج مردم سوریه و جلوگیری از ویرانی و تجزیه کشور از لحاظ سیاسی و طائفه‌ای خاطر نشان کرد که مصر با دخالت نظامی در سوریه مخالف است و معتقد است که این مسأله تنها به ویرانی و خونریزی بیشتر در سوریه منجر می‌شود.

وزیر امور خارجه مصر در مورد نقش ایران در منطقه و روابط تهران و قاهره گفت: ایران قدرتی منطقه‌ای است که هیچکس نمی‌تواند این کشور را نادیده بگیرد و دو کشور در چهارچوب خاصی با یکدیگر رابطه دارند و آن عدم دخالت در امور کشورهای دیگر است، مصر در امور کشورهای دیگر دخالت نمی‌کند و اجازه نمی‌دهد که کشور دیگری در امور داخلی‌اش دخالت کند.
برچسب ها: مصر ، ایران ، عمرو ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار