محقق آمریکایی با اشاره به نتایج یکی از نظرسنجی‌ها مبنی بر اینکه نود و دو درصد از مردم آمریکا خواهان برچیده شدن نظام فعلی اقتصاد هستند ؛ تاکید کرد آمریکا با وجود بیشترین ثروت، هرگز خوشبخترین کشور نبوده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی، آمریکا همچنان از نظر بی عدالتی در درآمدها رتبه اول جهان را دارد.

گزارش تکان دهنده ای که اخیرا منتشر شده است نشان می دهد در زمان بحران اقتصادی، ثروت ثروتمندان افزایش چشمگیری داشته است در حالیکه درآمد نود و نه درصد بقیه جامعه فقیرتر شده اند.

هم اکنون شکاف ثروت در آمریکا بالاترین میزان را از زمان رکود بزرگ دارد. اقتصاددانان سالهاست درباره ناکارآمدی نظام اقتصادی آمریکا هشدار می دهند.

 اقتصاد آمریکا را می توان به دوره های تاریخی تقسیم کرد. در مرحله اول بازاری بسیار رقابتی وجود داشته است. در مرحله دوم انحصارطلبی رشد کرد و شرکتهای انحصار طلب شکل گرفتند.

در چنین شرایطی ثروتمندان و صاحبان شرکتهای بزرگ برای کسب سود بیشتر به اعمال و روشهای مجرمانه نیز دست می زدند.

در یکی از موارد شرکت جنرال موتورز بزرگترین شرکت خودروسازی آمریکا برای خرید امتیاز خطوط آهن که رونق زیادی داشت، با مافیا همدست شد اما در نهایت بخش راه آهن را به حال خود رها کرد.

از نظر خوشبختی، کشورهای اسکاندیناوی یعنی دانمارک، نروژ و سوئد رتبه های اول را دارند. در این کشور مالیات بر درآمد تا شصت درصد است و دولت درآمدهای مالیاتی را به طور سخاوتمندانه ای برای رفاه و آسایش همه مردم خرج می کند.

در این کشورها چهارده ماه مرخصی با حقوق به کارمندان زن باردار داده می شود. پنج کشور لسوتو، لیبریا، پاپوا گینه ، سوازیلند و آمریکا تنها کشورهایی هستند که هیچ یارانه ای و امتیازی برای مادران باردار در نظر نمی گیرند.
برچسب ها: آمریکا ، درآمد ، عدالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار