توقف واگذاري اصل 44 برای جلوگیری از رانت و فساد اقتصادی مشکلی را حل نخواهد کرد،بلکه باید به فکر حل ریشه‌ای مشکل باشیم.

محمدعلی رضایی عضو کمیسیون اصل 44 مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با تقاضای اتاق بازرگانی و جمعی از فعالان اقتصادی برای توقف واگذاری اصل 44 قانون اساسی تا زمان برگشت ثبات به اقتصاد کشور گفت: با توقف اجرای اصل 44 قانون اساسی هم مردم و هم کشور متضرر خواهند شد. اجرای اصل 44 مبنی بر این است که اقتصاد کشور به دست خود مردم اداره شود.
 
وی ادامه داد: در جوامعی که اقتصاد به  دست مردم اداره شود موفق‌تر خواهد بود تا جوامعی که فقط دولت اداره‌کننده آن است، بنابراین سپردن کار مردم در تولید به خود مردم کار اساسی و اصولی است و توقف آن به صلاح نیست.
 
وی تصریح کرد: اگر برای جلوگیری از رانت و فساد اقتصادی واگذاری‌های اصل 44 را متوقف کنیم مشکلی حل نخواهد شد بلکه باید به فکر یک راه حل اساسی باشیم.  
 
وی افزود: با اجرای درست قوانین وضع شده از رانت و فساد اقتصادی جلوگیری خواهد شد. همچنین دور زدن مسیر قانونی یکی از عوامل سوء استفاده برخی از سودجویان در این امر است.
 
وی در ادامه گفت: در بودجه 92 بعد از هزینه جاری مساله تولید در اولویت است به خصوص تولید صنعتی و عمرانی که نقش بسیار خوبی در جهش کشور و شکوفایی استعدادها دارد.  
انتهای پیام/  ک
برچسب ها: اصل ، واگذاری ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار