سرپرست وزارت اسرای دولت فلسطین گفت: ملت فلسطین اسرای خود را در زندان های اسرائیل رها نخواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه المیادین ؛ زیاد ابوعین درباره وضع وخیم اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی و صدور احکام حبس طولانی مدت برای اسرای اعتصاب غذا کرده گفت: این احکام اسرائیلی بیانگر آن است که این رژیم به دنبال اعدام اسرای اعتصاب غذا کرده فلسطین و رد خواسته های این اسرا و طرف های بین المللی است. شمار زیادی از طرف های بین المللی از اسرائیل می خواهند اسرای فلسطینی را آزاد کند ولی تل آویو این درخواست ها را نمی پذیرد. 

اسرای اعتصاب غذا کرده با وضع اسفباری روبرو هستند. تلاش های ما در در عرصه های بین المللی برای حمایت از اسرای فلسطینی ادامه دارد و در داخل فلسطین نیز ابراز همبستگی با این اسرا برگزار می شود. ابراز همبستگی فلسطینی و اسلامی با اسرای فلسطینی به دلیل حمایت از قهرمانان ملت فلسطین است که با شکم های خالی خود از آزادی ملت فلسطین دفاع می کند. اسرای فلسطینی با شکم های خالی خود وارد نبرد با اسرائیل شده اند. 

در طول اشغالگری اسرائیل در سرزمین فلسطین بیش از یک میلیون نفر از شهروندان فلسطینی اسیر شده اند ولی این ملت به این اسرا وفادار هستند. امروز شاهد درگیری های روزانه میان فلسطینیان و نظامیان اشغالگر در شهرها و روستای فلسطینی هستیم و تحرکات ملت فلسطین در حمایت از این اسرا افزایش یافته است.این تحرکات دارای پیام برای اسرائیل و جامعه بین المللی است. اسرائیلی ها باید بدانند در صورتی که هر یک از اسرای فلسطینی به شهادت برسد، زلزله ای در منطقه رخ خواهد داد و ملت فلسطین، اسرای خود را در این نبرد تنها نخواهد گذاشت. 

ما در وزارت اسرای فلسطین با شمار زیادی از دیپلمات ها گفتگو کرده ایم و این دیپلمات ها درباره اوضاع اسرای فلسطینی ابراز نگرانی کرده اند. دیروز با کنسول انگلیس دیدار داشتیم و وی وعده داد برای حل این بحران تلاش می کند. برخی از اسرائیلی ها به صورت غیر رسمی اعلام کردند این بحران از طریق تبعید فلسطینیان به مناطق دیگر غیر از منطقه مسکونی خود حل و فصل شود که ما این پیشنهاد را رد می کنیم.تبعید اسرا بدترین مجازات علیه اسرای فلسطینی است. ما تجربه تلخی با اسرائیلی ها در مسئله مبادله اسرای فلسطینی با گیلعاد شالیت نظامی اسرائیلی داشتیم.




                                  آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: فلسطین ، مقام ، اسیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار