بررسی های مربوط به سالهای اخیر نشان می دهد که حدود 20 درصد موارد مرگ و میر در جهان، در سنین کمتر از 20 سال رخ داده که این میزان در کشورهای درحال توسعه و توسعه یافته بسیار متفاوت است.

مصطفی گرجی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: بیماری های عفونی از سالیان دور به عنوان یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در جهان محسوب می شده اند که در حال حاضر نیز شیوع و مرگ و میر گسترده ای در بسیاری از کشورها دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر علاوه بر بیماریهای عفونی، بیماریهای مزمن و غیر عفونی نیز دامنگیر کشورها شده است، تصریح کرد: اگرچه امید به زندگی در بدو تولد در دختران و هم در پسران افزایش خوبی یافته است،‌اما موارد مرگ و میر در سنین کودکی و نوجوانی همچنان بالا است.

گرجی گفت: موارد مرگ و میر در سنین کودکی و نوجوانی در جهان، به طور عمده ناشی از بیماری های عفونی و قابل انتقال است که در کشورهای درحال توسعه میزان مرگ و میر در سنین کودکی چشمگیرتر است.

وی تاکید کرد: بررسی های مربوط به سالهای اخیر نشان می دهد که حدود 20 درصد موارد مرگ و میر در جهان، در سنین کمتر از 20 سال رخ داده که این میزان در کشورهای درحال توسعه و توسعه یافته بسیار متفاوت است.

گرجی افزود: بر طبق برخی از آمارها بیش از 90 درصد موارد مرگ و میر ناشی از عوامل مختلف در سنین کودکی و نوجوانی، در کشورهای در حال توسعه اتفاق افتاده است.

وی یادآور شد: بر خلاف کشورهای در حال توسعه، عمده موارد مرگ و میر ناشی از بیماری ها، حوادث و ... در کشورهای توسعه یافته، در سنین سالمندی رخ داده و موارد مرگ و میر در این کشور ها در سنین کمتر از 20 سال بسیار کمتر از کشورهای درحال توسعه است./ح

برچسب ها: مرگ ، سن ، بیماری ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار