در حمله افراد ناشناس به شورای بیداری عراق ، هفت نفر از اعضاي این شورا کشته شدند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العالم ؛ بر اثر حمله افراد مسلح ناشناس، هفت نفر از اعضای شورای بیداری عراق کشته شدند.یک افسر پلیس عراق گفت این حمله ساعت دو بامداد روز جمعه به وقت محلی در روستای حلیوات نزدیک شهر طوز خرماتو روی داد.

وی افزود مهاجمان مسلح که لباس نظامیان را پوشیده بودند، این اعضای شورای بیداری ( مجالس الصحوه) را از اطراف ایستگاه بازرسی جمع و آنها را تیرباران کردند. به گفته وی یکی از آنها زنده مانده است اما وضعیت وخیمی دارد.یکی از پزشکان بیمارستان طوز خرماتو این آمار را تایید کرد.شبه نظامیان شاخه عراق القاعده که شبه نظامیان شوراهای بیداری را به علت همکاری با نیروهای آمریکایی در جنگ با تروریسم، خائن می‌دانند، به طور مداوم حملات تلافی جویانه‌ای را برضد آنها صورت می‌دهند.

 شوراهای بیداری عراق که هم اکنون حدود چهل و یک هزار عضو دارد، در اواخر سال 2006 توسط روسای قبایل مناطق سنی نشین تشکیل شدند و بیشتر شورشیان القاعده را دستگیر کردند.اواخر ژانویه دستمزد ماهیانه این شبه نظامیان که توسط دولت عراق پرداخت می‌شود از حدود دویست و پنجاه دلار به حدود چهار صدو شانزده دلار افزایش یافت . این افزایش دستمزد و ادغام در نیروهای امنیتی کشور از مدتها پیش بخشی از مطالبات سنی‌های عراق بود.



                             آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: مسلح ، عراق ، افراد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار