با توجه به موقعيت استراتژيک کشورمان، کالاهاي 100 کشور از داخل ايران عبور مي کند.

شهريار افندي زاده معاون وزير راه و شهرسازي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: با توسعه شبکه ريلي کشور به خصوص کريدور شمال و جنوب پروژه ريلي قزوين_ رشت، انزلي_ آستارا، اينچه برون_ گرگان و همچنين بندر چابهار که شرق کشور را به سمت ترکمنستان سوق مي دهد که جاده هاي ترانزيتي و توسعه آنها مي تواند ظرفيت بسيار خوبي را در کشور فراهم کند.
وي ادامه داد: با فعاليت در چند محور مي توانيم روند رو به رشدي را داشته باشيم که يکي از اين مباحث، بحث شرکت در اجلاس هاي چندجانبه و دوجانبه با کشورهاي همجوار، CIS، آسيايي و اروپايي در جهت توسعه محور شرق مي باشد.
معاون زير راه و شهرسازي افزود: در راستاي همين امر، تفاهم نامه اي بين کشورهاي ترکمنستان، ازبکستان، ايران، عمان و قطر ايجاد شده است که پيوستن به اين کريدور توسط کشورهاي هند، افغانستان و ساير کشورهاي همجوار صورت مي گيرد.
وي بيان کرد: در توسعه کريدور شمال به جنوب کشورهاي ايران، روسيه و هند جزو کشورهاي موسس و عضو مي باشند که حدود 13 کشور ديگر نيز در اين کريدور عضو هستند.
وي با بيان اينکه ايران به عضويت در کريدور تراسيکا درآمده است، گفت: کريدور تراسيکا محور شرق به غرب کشور است که کالاها از سمت کشور چين به سمت کشورهاي اروپايي از طريق کشورهاي CIS، قفقاز و ايران عبور مي کنند که اين امر نشان دهنده موقعيت خوب کشورمان است که بيش از 100 کشور کالاهاي خود را از کشور ما عبور مي دهند.
برچسب ها: ایران ، کالا ، استراتژیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار