گزارش های منتشر شده از سوی مرکز آمار آمریکا نشان داد که گروه هایسیاه پوست و ساکنان اصلی ایالات متحده بزرگ ترین گروه های فقیر جامعه آمریکایی محسوب می شود

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه الجزیره، گزارش‌های رسمی آمریکایی نشان می دهد  که در دو دوره رکود و پیشرفت اقتصادی آمریکایی  سیاه پوستان و ساکنان اصلی آن در آلاسکا با 27 درصد فقیرترین گروه های آمریکایی محسوب می شوند.

 بعد از این گروه، آمریکایی - آفریقایی ها قرار می گیرند که دارای فقری به میزان 25.8 هستند. گزارش های رسمی مرکز آمار با عنوان " گروه های نژادی و فقر" نشان می دهد که از سال 2007 تا سال 2011 بیش از 14.3 درصد از کل ساکنان ایالات متحده به زیر خط فقر رسیدند.

طبق آمارها از هر دو نفر سیاه پوست آمریکایی در ایالت "ساوت داکوتا" یک نفر از فقر شدید رنج می برد، به طوری که بیش از 48.3 از ساکنان این ایالت فقیر هستند. در مدت زمانی سال های 2007 تا 2011 بیش از 35 درصد از آفریقایی های ساکن ایالت های دیگر از جمله " میسیسیپی" ، " مین"،  "ویسکانسین" و " آیووا" فقیر شدند که نشان می دهد از هر 3 نفر ساکن این ایالت یک نفر از فقر رنج می برند.

میزان فقر در میان آمریکایی – آسیایی ها متفاوت است؛  فیلیپینی ها با 5.8 درصد و کره ای ها با 15 درصد فقر به ترتیب کم ترین و بیشترین گروه های فقیر آمریکایی – آسیایی را به خود اختصاص دادند. متوسط میزان فقر در میان آسیایی ها 11.7 درصد و در میان سفیدپوستان 11.6 درصد است.

برچسب ها: مریکا ، فقر ، سیاه ، پوستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار