عضو هیئت رییسه کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس در واکنش به توقف و تعلیق اجرای اصل ۴۴ قانونی اساسی و خصوصی سازی گفت: در شرایط کنونی روند خصوصی سازی به کندی صورت می گیرد،بنابراین در درخواست توقف و تعلیق خصوصی سازی باید بازنگری شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد،   هادی قوامی ، با اشاره به درخواست اتاق بازرگانی برای توقف و تعلیق خصوصی سازی و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، گفت: خصوصی سازی و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی از الزامات کشور بوده، لذا اجرایی شدن آن برای کشور امری ضروری به نظر می‌رسد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از واگذاری‌های صورت گرفته در مورد خصوصی سازی و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی کشور، افزود: واگذاری بخش‌های دولتی به بخش خصوصی رضایت بخش نبوده، لذا واگذاری‌های صورت گرفته نیز خواسته‌ها را محقق نکرده است.

وی واگذاری‌های صورت گرفته به بخش خصوصی، در گذشته و حال را مورد مقایسه قرار داده و تصریح کرد: تفاوت زیادی در اجرای اصل ۴۴ و خصوصی سازی در گذشته و حال وجود نداشته و این موضوع در شرایط کنونی روند کند خود را طی می‌کند، بنابراین در درخواست توقف و تعلیق خصوصی سازی باید بازنگری شود.

عضو هیئت رییسه کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه باید در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی بازنگری صورت گیرد، خاطر نشان کرد: روند واگذاری‌های صورت گرفته به بخش خصوصی نیاز به اصلاح داشته و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیز این امر را پیگیری خواهد کرد.

اتاق بازرگانی در نشست ماهانه خود بیانیه‌ای در مورد تعلیق و توقف خصوصی سازی و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی کشور را اعلام و بیان داشته؛ فعالان اقتصادی خواستار توقف واگذاری‌های اصل ۴۴ قانون اساسی تا زمان بازگشت ثبات به اقتصاد کشور هستند.

در این بیانیه همچنین این درخواست مطرح شده است که؛ راهکارهای عالمانه و مناسب برای رفع فوری ابهامات و ناهماهنگی در بازار ارز و حرکت به سمت تک‌نرخی کردن ارز و تامین نیازهای ضروری کشور تدبیر و اتخاذ گردد./س

برچسب ها: خصوصی سازی ، کندی ، توقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.