مدیر کل راه و شهر سازی خراسان رضوی گفت : واحدهای مسکن مهر طی 3 مرحله در پایان امسال و سال آینده افتتاح خواهد شد .


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،

محمد رضا قلندر  در هشتاد و نهمین نشست شورای مسکن استان خراسان رضوی حضور یافته بود، ضمن اعلام این مطلب به ارائه گزارش در مورد آخرین وضعیت اقدامات مسکن مهر استان پرداخت؛ وی اظهار داشت: 50 هزار واحد از طرح مسکن مهر آماده شده که تا پایان امسال افتتاح خواهد شد و در دو مرحله بعدی نیز تعدادی از این واحدها افتتاح و واگذار خواهند شد.

 

وی افزود: 23 هزار واحد دیگر نیز در هر مرحله، از خرداد ماه تا شهریور افتتاح می‌شود.

 

وی اضافه کرد: استان خراسان رضوی در بین 11 استان کشور نیز رتبه 6 را دریافت کرده است؛ این رتبه مربوط به توسعه مسکن مهر در شهرهای جدید است.

 

رییس سازمان مسکن و شهرسازی خراسان رضوی درصد رشد مسکن مهر را در استان اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: توسعه مسکن مهر در شهرهایی که بالای 25 هزار نفر جمعیت داشته‌اند بیش از 76 درصد بوده، نیز این پیشرفت برای تعاونی‌های مسکن مهر این شهرها 82 درصد و برای موسسه‌های سه جانبه 78 درصد بوده است.

 

قلندر درصد رشد را برای تعاونی‌های مسکن مهر شهرهایی با کمتر از 25 هزار نفر جمعیت 53 درصد اعلام کرد و ادامه داد: این رشد در موسسه‌های سه جانبه 58 درصد بوده است.

 

وی اظهار کرد: شهرهای مثبت 25 هزار نفر جمعیت در بخش اقدامات مربوط به سفت‌کاری و شهرهای منفی 25 هزار نفر جمعیت در بخش نازک‌کاری‌ها ضعف دارند؛ این ضعف در طرح‌های مسکن مهر شهرهای جدید مربوط به اسکلت سقف است.

 

 

رییس سازمان مسکن و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان تعدادی از مشکلات و موانع دست‌اندرکاران توسعه مسکن مهر در استان پرداخت؛ وی اظهار کرد: تامین منابع مالی تعاونی‌ها و انبوه‌سازان، کمبود متقاضیان مسکن مهر در برخی شهرها، افزایش قیمت مصالح ساختمانی و تورم، بروکراسی اداری در افتتاحیه طرح‌ها و عدم کفایت امکانات خدماتی و رفاهی از جمله این مشکلات بود/س

 

برچسب ها: افتتاح ، مسکن ، مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.