آيت‌الله هاشمي رفسنجاني" امروز با آقاي عادل عبدالمهدي "عضو شوراي عالي رهبري مجلس اعلا و معاون اول سابق رئيس جمهوري عراق" ديدار كرد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران،" آيت‌الله هاشمي رفسنجاني" امروز با آقاي "عادل عبدالمهدي" "عضو شوراي عالي رهبري مجلس اعلا و معاون اول سابق رئيس جمهوري عراق" ديدار كرد.

 آيت‌الله هاشمي رفسنجاني امروز در ديدار آقاي عادل عبدالمهدي عضو شوراي عالي رهبري مجلس اعلا و معاون اول سابق رئيس جمهوري عراق، با تأكيد بر تأثير حفظ و تقويت امنيت و آرامش در اين كشور همسايه  بر كل منطقه گفت: اخبار و مسائل جاري عراق را همواره دنبال مي‌كنيم و تلاش براي كمك به ثبات در اين كشور براي جمهوري اسلامي ايران بسيار مهم است.


وي با اشاره به تركيب جمعيتي در عراق و ضرورت اجراي كامل دموكراسي در اين كشور گفت: اكثريت مردم عراق در طول تاريخ مورد ظلم قرار گرفته‌اند و شرايط جديد ايجاب مي‌كند ظلم‌هاي گذشته جبران و در سايه برقراري امنيت و آرامش، شاهد توسعه و حاكم شدن دولتي فراگير و حفظ يكپارچگي عراق باشيم و معتقدم تحكيم  روابط حسنه با همسايگان از ضرورت هاي منطقه و خود عراق است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، ضرورت بهبود معيشت مردم عراق و رونق اقتصادي اين كشور را يادآور شد و گفت: تفرقه و تشتت و چند دستگي ميان اقوام عراق موجب سوء استفاده كشورهاي  فرصت طلب خواهد شد كه متأسفانه تاكنون نيز بهره‌هاي سوء خود را برده‌اند .



وي تأكيد كرد: بايد زمينه‌هاي تفرقه  و بهانه جويي را با وحدت و تفاهم كامل ميان قوميت‌ها و فرق مختلف در اين كشور اعم از شيعه، سني، مسيحي و بويژه اكراد از ديگران سلب كرد.

آيت الله هاشمي رفسنجاني، حفظ و تقويت همدلي، سعه صدر، صداقت و انسجام بيشتر ميان گروههاي شيعي و تحكيم تفاهم و همكاري با ساير فرق بويژه اهل تسنن و اكراد در عراق را براي خنثي سازي توطئه بدخواهان اين كشور ضروري دانست و افزود: فرصت بدست آمده براي مردم عراق كه توانستند شر حزب بعث را از سر خود كم كننند و اكثريت مردم اين كشور سرنوشت خود را بدست گيرند، نعمتي خدادادي است كه بايد براي حفظ و تقويت آن بيشتر تلاش كرد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به تبليغات و القائات سوء دشمنان دوستي ايران و عراق به عنوان دو كشور همسايه مسلمان گفت: جمهوري اسلامي ايران هيچگونه چشمداشتي به عراق ندارد و يكپارچگي، انسجام، توسعه پايدار و پيشرفت اين كشور همسايه مورد خواست و توجه ايران است و وجود عتبات عاليات و قبور ائمه(ع) در اين كشور براي زائران ايراني جاذبه زيادي دارد.

 عادل عبدالمهدي در اين ديدار با ابراز خرسندي از ديدار با آيت الله هاشمي رفسنجاني، اين ديدار را فرصتي مغتنم براي تبادل نظر و تشريك مساعي در مورد آخرين شرايط و وضعيت سياسي، اقتصادي و اجتماعي عراق خواند.

عضو شوراي عالي رهبري مجلس اعلا گفت: تلاش و مساعي مسئولان عراق، حفظ وحدت و انسجام بيشتر ميان فرق اين كشور است و ما مي‌خواهيم با حفظ وحدت، توطئه بدخواهان را خنثي و با كمك كشورهاي دوست از جمله جمهوري اسلامي ايران بازسازي و سازندگي عراق پس از اشغال را تسريع بخشيم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مجمع ، تشخیص ، هاشمی ، دیدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار