پژوهشگران کشورمان با استفاده از پوشش نانویی جدید از اجزای ضریح عتبات عالیات محافظت کردند، این پوشش تا دو سال قابلیت ماندگاری داشته و فرایند آن قابل تکرار است.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران ؛از طرف هیات امنای ساخت ضریح که در قم مستقر هستند، نزدیک به دو سال به دنبال این بودند که از تکنولوژی های روز دنیا برای حفاظت از اجزای ضریح استفاده کنند.

وی تصریح کرد: پوشش های نانو کارایی بالاتری داشته و می توانند سطوح را کاملاً تمیز نگه دارند و خود تمیز شونده هستند و برای بسیاری قطعات صنعتی و مهندسی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی اظهار کرد: به همین دلیل پوششی تدوین کردیم که برای اولین بار برای نقره مورد استفاده قرار گرفت.


تجربه های قبلی روی ضریح حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و دیگر مکان های متبرک داشتیم ولی برای ضریح مطهر امام حسین (ع) از یک سیستم جدید استفاده شد.

وی با بیان این که پوشش های نانو به طور مرتب در جهان رو به توسعه است عنوان کرد: نقره به طور طبیعی در محیط اتمسفر با واکنش هایی که روی سطوحش انجام می شود کدر می شود، با استفاده از این تکنولوژی می توان بیش از دو سال ضریح را به صورت براق نگه داریم، البته این فرایند قابل تکرار است و می توان بعد از دو سال تنها با یک اسیری کردن این روش را مجدد اعمال کرد./ع2

برچسب ها: نانو ، تکنولوژی ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
United States of America
محمد
۱۹:۱۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۱
یعنی دلار به قیمت 70 ریال برمیگرده؟ یا تخم مرغ دانه ای یک ریال میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
فهیم
۱۰:۴۹ ۱۱ اسفند ۱۳۹۱
چه ارتباطی داشت ؟