معاون مهندسی و نظارت قرارگاه سازندگی خاتم‌الاوصیا از شناسایی و تولید و بومی سازی 6 کاتالیست صنعتی کلیدی در کشور خبر داد.

 

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، مجید رضویان در نخستین همایش ملی کاتالیست صنعتی گفت : تاکنون از 140 کاتالیست مورد نیاز صنایع کشور ، 6 نوع کلیدی این محصول شناسایی و به مجموعه‌های صنعتی این قرارگاه برای آزمایش و استفاده ارسال شده ‌است.

وی افزود : این کاتالیست‌های تولیدی به بخش خصوصی واگذار می‌شود تا بتوان ادامه راه را برای رسیدن به انواع بیشتر کاتالیست‌ها با عمر افزون‌تر طی کرد.

معاون مهندسی و نظارت قرارگاه سازندگی خاتم‌الاوصیا گفت : کار تحقیق و تولید 6 کاتالیست انجام شده و اکنون به آزمایش‌های بیشتر برای تولید انبوه و بومی‌سازی این محصول پرداخته‌ شده است.

مجید رضویان افزود : کاتالیست در تمام صنایع کاربرد دارد و عمده مصرف در پتروشیمی ، بخش دفاعی و به ویژه در صنایع فولاد‌سازی است که ما سعی در ایجاد پیوند بین صنعت و دانشگاه داریم تا به کمک استادان و پژوهشگران ، افزایش تعداد و عمر کاتالیست‌های ساخت داخل تحقق یابد.

وی افزود : با وجود فشارهای بسیار تحریم‌ها ، صنعتگران از آن به عنوان یک فرصت استفاده می‌کنند و اگر از ابتدا صنایع دفاعی ما با تحریم روبه‌رو بود اکنون شاهد خودکفایی کامل این مجموعه و امنیت کالایی در کشور بودیم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.