رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه روند صدور پروانه گلخانه در سطح استان از ۲ سال پیش آغاز شده است، گفت: طی سال گذشته و جاری ۲۶۲ پروانه گلخانه صادر شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بيرجند

حمیدرضا دستجردی، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت: تاکنون 262 پروانه گلخانه شامل تمدید، موافقت اصولی، تاسیس و بهره برداری طی سال گذشته و امسال صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه صدور پروانه های دامپروری در راستای تحقق اصل 44 قانون اساسی به نظام مهندسی کشاورزی واگذار شده است، افزود: تاکنون 350 پروانه شامل تاسیس، بهره بردای، تمدید و موافقت اصولی در خراسان جنوبی صادر شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر 2 هزار فارغ التحصیل کشاورزی و 180 کارشناس آبیاری در سطح خراسان جنوبی وجود دارد، افزود: از این تعداد یکهزار نفر بیکارند.

وی از برگزاری دوره آموزش برای چهار هزار و 500 نفر روز از ابتدای سال جاری تاکنون خبرداد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فارغ التحصیلان دانشگاهی رشته های کشاورزی در زمینه کار عملی گاها با مشکل روبرو هستند، لذا این دوره ها در راستای توانمند سازی این افراد در زمینه طرح نویسی، گلخانه، قارچ، ناظرین دامپروری و گیاهان زینتی برگزار می شود./س

برچسب ها: صدور ، پروانه ، گلخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.