این عکاس 48 ساله تصویر این قورباغه را در حالتی ثبت کرده که ظاهرا به خاطر صعود به نوک چوب کبریت خوشحال به نظر می ‌رسد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، کشف حیوانات مینیاتوری و ریزنقش یکی از مهمترین اخبار در عرصه جانورشناسی به حساب می آید و تصاویر آن به سرعت در اختیار رسانه ها و مردم دنیا قرار می گیرد. سال گذشته كارشناسان جانورشناسی در امریكا اعلام كردند كه كوچكترین قورباغه های جهان را در جنوب شرقی گینه نو پیدا كرده اند.

به گفته آنها اندازه یك قورباغه بالغ در این گونه، كمتر از یك دو سانت بوده و علی رغم اینکه فرآیند مینیاتوری و كوچك شدن گونه ها در طبیعت پیش از این نیز در بسیاری از گونه های قورباغه ها مشاهده شده اما این قورباغه های بندانگشتی در گینه نو نسبت به نمونه های قبلی فوق العاده ریزتر و بی نظیر هستند.

اما اکنون یک عکاس غیرحرفه ای تصویری را ثبت کرده که بسیاری از کارشناسان جانورشناس را به فکر برده است چراکه قورباغه مینیاتوری که این عکاس به نام لسی سباستین در جاکارتای اندونزی ثبت کرده، قورباغه ای به اندازه حدودا یک سانت است.

این عکاس 48 ساله تصویر این قورباغه را در حالتی ثبت کرده که ظاهرا به خاطر صعود به نوک چوب کبریت خوشحال به نظر می ‌رسد و به خاطر رنگ بسیار شفاف و روشنش روی برگ‌‌ها و گل‌‌ها شبیه شبنم کوچک باران به نظر می ‌رسد. وی این قورباغه را هنگام گردش در باغ روی برگ یک درخت یافت و بلافاصله چوب‌ کبریتی برداشت و قورباغه را بر سر آن به نزدیک دوربینش برد. مقایسه این قورباغه با اندازه یک چوب کبریت جثه بسیار ریز آن را به خوبی نشان می‌ دهد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار