جان کری وزیر امور خارجه آمریکا چهارشنبه هشدار داد موارد شدید کاهش در بودجه فدرال که قرار است اول مارس به اجرا در آید، سیاست خارجی آمریکا را که به عقیده او مفهومی اجتناب ناپذیر و استثنایی است، تهدید می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه  ، رئیس جدید دستگاه سیاست خارجی آمریکا نخستین نطق بزرگ خود را در دانشگاه ویرجینیا انجام داد.

وی در این دانشگاه از بودجه وزارت امور خارجه آمریکا در فاصله زمانی ده روز مانده به اجرای خودکار کاهش بودجه ای آمریکا در صورت به دست نیامدن توافقی بین دموکرات ها و جمهوری خواهان در کنگره، دفاع کرد.

کری اعلام کرد:« بزرگترین چالش سیاست خارجی آمریکا امروز در دستان دیپلمات ها نیست بلکه در دست سیاستمداران کنگره است.»

این سناتور سابق و نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری سال دو هزار و چهار ، کارشناس روابط بین المللی است .وی سیاستمداری است که به مداخله نظامی به دیده تردید می نگرد.

جان کری خطاب به کنگره گفت :« اگر امروز ما دیپلمات ها را در جهان مستقر کنیم هزینه کمتری دارد تا بخواهیم فردا نیروی نظامی مستقر کنیم.»

وی که به شدت مورد تشویق حاضران در این نشست قرار گرفته بود از جمهوریخواهان و دموکرات ها خواست تا توافق اجتناب ناپذیری برای پیشگیری از این مواد غیر منطقی کاهش بودجه پیدا کنند.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا سه شنبه به شدت از بودجه فدرال آمریکا و تهدیدهای مربوط به کاهش هزینه ها انتقاد کرده بود.

وی هشدار داده بود:« اگر کنگره اجازه دهد این کاهش خودکار بودجه اجرا شود، این مسئله توان نظامی ما را برای مداخله به شدت به خطر خواهد انداخت و این موضوع بر سرمایه گذاری های مولد کار در بخش آموزش ، انرژی و تحقیقات پزشکی تاثیر منفی خواهد گذاشت.»
برچسب ها: کری ، بودجه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار