آخرین شب از دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب و از ساعت 23 و 15 دقیقه به وقت تهران با انجام دو بازی به پایان رسید.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، آخرین شب از دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب و از ساعت 23 و 15 دقیقه به وقت تهران با انجام دو بازی به پایان رسید.

* آث میلان 2    بارسلونا 0

در مهمترین بازی چهارشنبه شب دو تیم آث میلان و بارسلونا اسپانیا به قضاوت کریک تامسون اسکاتلندی در ورزشگاه جوزپه مه آتزا به مصاف هم رفتند.



در این بازی ماسیمیلیانو آلگری تیم خود را با ترکیب آبیاتی، مکسس، زاپاتا، آباته، مونتاری، بواتنگ، مونتولیوو، کونستانت، آمبروزینی، پاتزینی و الشراوی به میدان فرستاد.


در طرف دیگر زمین خوردی روئرا که در غیاب ویلانوا هدایت آبی و اناری ها را بر عهده داشت تیم خود را با ترکیب ویکتور والدس، دانیل آلوس، پیکه، پویول، خوردی آلبا، فابرگاس، ژاوی هرناندس، اینیستا، بوسکتس، مسی و پدرو رودریگوئس راهی زمین مسابقه کرد.


در 15 دقیقه ابتدایی بازی بارسایی ها توپ و میدان را در اختیار داشتند به طوریکه در 15 دقیقه ابتدایی بازی 71 درصد از مالکیت توپ در اختیار آبی و اناری ها بود اما فرار الشراوی می توانست میلان را صاحب موقعیت کند که پویول با یک تکل بلند توپ را راهی کرنر کرد و کرنر ارسالی نیز با ارسال خطرناک بواتنگ به بیرون رفت.

در دقیقه 25 بازی فیلیپ مکسس مدافع تیم میلان اولین کارت زرد بازی را به دلیل خطا بر روی لیونل مسی از داور مسابقه دریافت کرد.




برخلاف تصور در این بازی موقعیت های گل زیادی توسط دو تیم بر روی دروازه ها ایجا نشد و نیمه اول با پاسکاری های سریع دو تیم به ویژه بارسایی ها به پایان رسید.




سرانجام نیمه اول بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در این نیمه تیم بارسلونا 67 درصد از مالکیت توپ را دراختیار داشت و تیم میلان سه فرصت برای گلزنی و یک ضربه در چهارچوب دروازه بارسلونا داشت در مقابل بارسایی ها دو موقعیت گلزنی داشتند که هر دو ضربه آنها  داخل چهارچوب دروازه میلان بود.




نیمه دوم را هر دو تیم بدون تغییر شروع کردند و در آغاز این نیمه نیز دو تیم روند نیمه اول خود را دنبال کردند.


در دقیقه 56 بازی خطای آلوس بر روی الشراوی باعث شد که داور خطای این بازیکن را پش محوطه جریمه بگیرد. میلانی ها این ضربه کاشته را با یک پاس کوتاه دنبال کردند و شوت مونتولیوو از فاصله 30 متری پس از برخورد به بازیکنان جلوی محوطه جریمه و دست زاپاتا به بوآتنگ رسید و این بازیکن با یک شوت زمینی اولین گل بازی را در دقیقه 57 به ثمر رساند.


پس از این گل بازیکنان بارسا معتقد به خطای هند زاپاتا بودند و به داور اعتراض کردند که این اعتراض ها با کارت زرد داور به پیکه همراه بود.

بازیکنان بارسلونا برای جبران گل خورده حملات خود را شدت بخشیدند اما دفاع مستحکم تیم آث میلان مانع به گل رسیدن آبی و اناری ها شدند و بارها بر روی ضد حملات مهاجمان میلان فرصت گلزنی نیز داشتند.

در دقیقه 62 بازی اولین تغییر در ترکیب دو تیم ایجاد شد و الکسیس سانچس جایگزین فابرگاس در ترکیب تیم بارسلونا شد.

الگری هم در دقیقه 75 دست به ترکیب تیمش زد و نیانگ را به جای پاتزینی وارد زمین کرد.

در دقیقه 79 خطای آباته بر روی سانچس پشت محوطه جریمه میلان یک ضربه کاشته را برای بارسایی ها به ارمغان آورد اما ضربه ژاوی از روی دروازه آبیاتی با اختلاف کمی به بیرون رفت.

دو دقیقه پس از آن حرکت تیمی فوق العاده بازیکنان میلان با پاس مونتولیوو توپ به دی یانگ رسید، دی یانگ توپ را به الشراوی پاس داد و پاس زیبای الشراوی به مونتاری رسید و این بازیکن با یک ضربه استثنایی پای چپ از سمت راست دروازه بارسلونا، گل دوم روسونری را به ثمر رساند.

در دقیقه 88 بازی هر دو تیم یک تعویض انجام دادند؛ ترائوره جایگزین الشراوی در تیم میلان شد و پویول نیز که مصدوم شده بود جای خود را به ماسچرانو داد.

سرانجام بارسایی ها در این بازی نتوانستند کاری از پیش ببرند و اسیر دفاع مستحکم و خط حمله زهر دار تیم میلان شدند و این بازی با نتیجه دو بر صفر به سود میلان به پایان رسید تا بارسایی ها به فکر جبران این نتیجه و زدن سه گل در بازی برگشت باشند.


در این بازی با اینکه بارسایی ها با در اختیار داشتن 65 درصد از مالکیت توپ در این زمینه برتری داشتند اما این شاگردان الگری بودند که هوشمندانه تر بازی کردند و نتیجه گرفتند.

* گالاتاسرای 1   شالکه 1

دیگر بازی چهارشنبه شب در ورزشگاه علی سامی ین استانبول و به قضاوت ویلیام کالوم اسکاتلندی برگزار شد.














بازی با برتری نسبی شاگردان فاتح تریم دنبال می شد و آنها خیلی زود و در دقیقه 12 بازی توسط بوراک ییلماز اولین گل بازی را وارد دروازه شالکه کردند.

در دقیقه 17 بازی موسلرا دروازه بان گالاتاسرای اولین کارت زدر بازی را از داور مسابقه دریافت کرد تا در ادامه کار با احتیاط بیشتری مسابقه را دنبال کند.



پس از گل تیم گالاتاسرای شالکه ای ها بازی را در اختیار گرفتند و موقعیت هایی هم برای گلزنی داشتند اما موسلرا دروازه بان تیم گالاتاسرای مانع گلزنی مهاجمان شالکه به ویژه هونته لار بود.

در دقیقه 37 بازی نیز داور دومین کارت زرد به جونز هافبک تیم شالکه 04 آلمان داد.




سرانجام در اواخر نیمه اول بازی تلاش بازیکنان شالکه نتیجه داد و در دقیقه 45 جونز با همکاری هونته لار و فارفان موفق شد کار را به تساوی بکشاند تا دو تیم نیمه اول را با نتیجه یک بر یک به پایان برسانند.



نیمه دوم را فاتح تریم با یک تغییر آغاز کرد و آمرابات را جایگزین اشنایدر در ترکیب تیمش کرد و این بازیکن سه دقیقه پس از ورود به زمین به دلیل خطا بر روی فارفان سومین کارت زرد بازی را از داور مسابقه دریافت کرد.

دومین تغییر در ترکیب تیم گالا در دقیقه 66 رخ داد و حمید آلتین توپ بازیکن پیشین تیم شالکه جای خود را به ابوئه داد تا بلکه این بازیکن گره گشای کار تیم گالاتاسرای در این دقایق باشد.

در دقیقه 75 بازی هونته لار جای خود را به پوکی داد؛ و تریم که به دنبال پیروزی در این بازی بود در دقیقه 83 اوموت بولوت را جایگزین صبری ساریوگلو کرد.

دومین تغییر در ترکیب تیم شالکه نیز در دقیقه 84 انجام شد و بارنتا جایگزین درایکسلر شد.

تلاش های تریم برای تغییر نتیجه در نیمه دوم بازی حاصلی نداشت و دو تیم با نتیجه یک بر یک به رختکن رفتند تا شالکه ای ها با امیدواری بیشتری بازی برگشت را در گلزن کرشن دنبال کنند.


انتهای پیام/
برچسب ها: لیگ ، قهرمانان ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار