با حضور روسای سازمان اسناد و کتابخانه ملی، مرکز فناوری دریا و پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران از چهار عنوان کتاب با موضوع مدیریت منابع اطلاعاتی وب رونمایی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، این مراسم در افتتاحیه نخستین کنفرانس "مدیریت منابع اطلاعاتی وب" برگزار شد و کتاب 2 جلدی با عنوان "مدیریت منابع اطلاعاتی وب" و نیز کتاب های "چکیده مقالات نخستین کنفرانس مدیریت منابع اطلاعاتی وب" و "جستارهایی درباره آرشیو وب: درآمدی بر ضرورت ها و ملزومات آرشیو ملی وب ایران" رونمایی شدند.
هم چنین سه سخنرانی علمی در افتتاحیه این کنفرانس صورت گرفت که در نخستین سخنرانی "دکتر کامبیز بدیع" در مقاله ای با عنوان "تفسیر جستار در کیهان وب: رهیافتی به ارتقای وب معنایی" نقش تفسیر جستجو را به عنوان تسهیل کننده و معنا بخشی وب جهت بازیابی وب برگ های مناسبت تر برای کاربر تشریح کرد. 
" دکتر محمد باقر غزنوی قوشچی" از دیگر سخنرانان افتتاحیه بود که به تاریخچه آرشیو وب در جهان به عنوان ابزاری برای ذخیره سازی اطلاعات و داده كاوي مبتني بر وب پرداخت. 
هم چنین "ایجاد حافظه اینترنتی" به عنوان مهم ترین موجودیت فرهنگی و منبع غنی برای علوم و مراکز مختلف علمی هم چون کتابخانه ها موضوع مقاله "ژولین ماسانه" از فرانسه بود که نوار تصویری آن برای حاضران پخش شد.
گفتنی است؛ این کنفرانس امروز ساعت 8:30 صبح در سالن همایش های سازمان اسناد و کتابخانه ملی افتتاح شد و هم اکنون در بخش نشست های تخصصی و ارائه مقالات تا ساعت 16:30 ادامه دارد./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار