رئيس اداره حفاظت محيط زيست قوچان گفت: سه گروه شكارچي غير مجاز در اين شهرستان دستگير شد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبر نگاران از  سازمان حفاظت محيط زيست ، رحمان حسين زاده اظهار كرد: با تلاش محيط بانان يگان حفاظت محيط زيست قوچان در زيستگاه هاي آزاد و غير حفاظت شده دوگروه شكارچي غير مجاز كه اقدام به شكار سه راس قوچ وحشي كرده بودند دستگير و از آن يك قبضه سلاح شكاري ساچمه زني و لاشه سه راس قوچ وحشي كشف و توقيف شد.  
رئيس اداره محيط زيست قوچان گفت: همچنين با تلاش محيط بانان در منطقه حفاظت شده دربادام، دونفر شكارچي غيرمجاز كه با سلاح ساچمه زني قصد شكار قوچ وحشي را داشتند، دستگير و به مراجع قضائي تحويل داده شدند.  
حسين زاده پيرامون استفاده شكارچيان غير مجاز از سلاح ساچمه زني افزود: استفاده شكارچيان غير مجاز  از اين سلاح موجب زخمي شدن حيوانات شده كه در بيشتر موارد شكار از دسترس شكارچيان دور شده و پس از گذشت مدتي حيوان زخمي شده تلف مي شود و به اين دليل استفاده از سلاح ساچمه  زني براي شكار پستانداران، صددرصد ممنوع بوده و پروانه شكار براي اينگونه سلاح ها صادر نمي شود و در قوانين براي خاطيان نيز مجازات هاي شديد تري در نظر گرفته شده است.  
وي پيرامون مجازات شكار غير مجاز قوچ وحشي بيان كرد: ضرر و زيان يك راس قوچ وحشي شش ميليون و چهارصد هزار ريال است كه متخلفين علاوه بر پرداخت جريمه، به مجازات حبس و جزاي نقدي نيز محكوم مي شوند
برچسب ها: شکارچی ، قوچان ، دستگیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار