دنياى سرمايه دارى فضاى خاص خود را و حتى گونه هاى جديدى از انسان خلق مى كند. دردنيايى كه پول اهميت فزاينده اى پيدا كرده است تمام پديده ها و عناصر تمدنى تحت تاثير مستقيم آن قرار دارند.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران ، سيستم سرمايه دارى ساختارهاى پيچيده فرهنگى، آموزشى و اجتماعى خاص خود را بر بشر امروز تحميل كرده به گونه اى كه حتى امروز هنر نيز براى هنر نيست و عنصر معنوى همچون هنر پيوندى ناگسستنى با پول پيدا كرده است. در اين بين حتى سرمايه دارى ورزش هاى خاص خود را هم آفريده به طورى كه هم اكنون چندين ورزش را به نام پولدارها مى شناسند، و طبقه ى متوسط به علت هزينه بالايى كه اين ورزش ايجاد مى كند به نوعى از آن ها به دورند و يا حداقل نمى توانند به شكل حرفه اى تر به آن ها بپردازند اما در كشور ما وضعيت بغرنج تر است و تنها و تنها آدم هاى پولدار مى توانند به شكل حرفه اى تر اين ورزش ها را انجام دهند.

 ورزش بيليارد در ايران به نام پولدارها و به كام آن هاست و جوانان طبقه ضعيف و متوسط از نظر اقتصادى با اين ورزش بيگانه اند. شاهد ماجرا اين است كه اكثر جوانان با قواعد و قوانين بيليارد آشنا نيستند و براى خيلى ها نام بيليارد و اين ورزش آميخته با تصوراتى است كه در فيلم ها به خاطر آن ها مى رسد. هرچند با توسعه امكانات ورزشى در سال هاى اخير بيليارد حتى به محله هاى پايين شهر راه پيدا كرده و خيلى ها مى توانند با هزينه كمترى بيليارد بازى كنند اما باز هم به نظر مى رسد كه اين ورزش همچنان در چنبره قشر خاصى از جامعه است و حرفه اى بودن در اين ورزش بسيار گران است.

 اما سوالى كه در اينجا پيش مى آيد اين است كه به راستى چرا اينگونه است و چرا قشر عظيمى از جوانان نمى توانند به اين ورزش بپردازند و چرا گام هاى اساسى براى همگانى تر كردن اين ورزش بسيار جذاب برداشته نمى شود؟ پاسخ دادن به اين سوالات مى تواند گره گشاى بسيارى از موانع قهرمانى در اين رشته باشد.

منبع: ابرار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.