مخترع و مجري طرح توليد سوخت بيو ديزل از راه اندازي نخستين کارخانه توليد اين سوخت در اصفهان خبر داد و گفت: تکنولوژي توليد سوخت بيوديزل تا کنون تنها در انحصار آمريکا بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ هادي خداورديان امروز در نشست خبري اظهار داشت: بيوديزل يک سوخت سبز محسوب مي‌شود، که جايگزين مناسبي براي گازوئيل خواهد بود و از روغن‌هاي غير گياهي مستعمل و چربي باقيمانده کشتارگاهها توليد مي‌شود.
وي با اشاره به مزاياي سوخت بيو ديزل گفت: درصد آلايندگي ناشي از سوخت بيو ديزل، 600 برابر کمتر از سوخت ديزل معمولي است.
خدا وزديان اظهار داشت: تا کنون تکنولوژي سوخت بيوديزل تنها در انحصار آمريکا بوده است. باروش‌هاي معمول طي 5 تا 7 ساعت و با راندمان 70 درصد توليد مي‌شود.
مجري طرح تکنولوژي سوخت بيو تکنولوژي تصريح کرد: اما ما توانسته‌ايم اين تکنولوژي را ارتقا دهيم و اين محصول را با راندمان 99 درصد و در کسري از پانيه توليد کنيم و در نتيجه قيمت تمام شده آن به حد زيادي کاهش يافته است.
وي اظهار داشت: نخستين کارخانه توليد سوخت بيو ديزل با ظرفيت سالانه 120 هزار تن در 10 اسفند کاه در اصفهان راه اندازي مي‌شود.
خداورديان افزود: همچنين احداث پروژه بعدي با ظرفيت 800 هزار تن به زودي در قشم آغاز خواهد شد.
وي خاطر نشان کرد: براساس يک مصوبه مجلس 5 درصد از سوخت کشور بايد از طريق سوخت‌هاي نوين و بيو ديزل تامين شود و براي دستيابي به اين هدف بايد حداقل 67 کارخانه توليد سوخت جديد در کشور احداث شود./س
برچسب ها: اصفهان ، تولید ، درصد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار