پايگاه اينترنتي گلوبال ريسرچ در گزارشي به قلم والتر نتورک نوشت: تصوير ويدئويي سخنراني کوتاه چاک هيگل، نامزد پست وزارت دفاع آمريکا در سال 2008 که به تازگي منتشر شده است، نشان مي دهد وي از تسليحات هسته اي که اسرائيل در اختيار دارد، بيشتر از امکان دستيابي ايران به اين سلاح ها ابراز نگراني کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي گلوبال ريسرچ؛ وي در مراسمي که آن سال براي تبليغ کتابش -که به تازگي منتشر شده است- برگزار شد، علاوه بر ابراز نگراني از تسليحات هسته اي اسرائيل، از تعامل آمريکا با ايران و سوريه حمايت کرد. 

در اين تصوير ويدئويي، يکي از حضار از هيگل پرسيد: "اگر ايران يا يکي از حاميان اين کشور مانند حزب الله لبنان، اسرائيل را به گونه اي هدف حمله قرار دهد که موجوديت آن به خطر بيفتد، آيا شما از حملات هوايي آمريکا با استفاده از نيروهاي آمريکايي به ايران حمايت خواهيد کرد؟

هيگل در پاسخ گفت: تا جايي که مي توانم به سوال شما صادقانه پاسخ مي دهم. سوال شما درباره پيچيدگي هاي موجود در خاورميانه است. قطعا من کارشناس مسائل خاورميانه نيستم،‌اما در کتابم يک فصل را به خاورميانه اختصاص داده ام. من چيزهايي درباره اين منطقه مي دانم ، چرا که مدت زيادي را آنجا گذارنده ام. من زمان زيادي را در دوران تصدي نخست وزيران و مقامات مختلف در اسرائيل گذراندم. من بيشتر ترجيح مي دهم  دولت فعلي، يا دست کم دولت بعدي، با ايران و سوريه تعامل داشته باشد. 

 من معتقدم سياست ما به گونه اي بوده است  که کمکي به بهبود اوضاع خاورميانه نکرده است. اوضاع در خاورميانه به هيچ وجه بهتر نشده است چون ما با هيچ يک از آن کشورها مذاکره نمي کنيم. تا زماني که ايران، سوريه و همه بازيگران منطقه خاورميانه، بخشي از طرفهاي گفتگو نباشند، ما شاهد برقراري صلح،‌ ثبات و امنيت حتي به مقدار اندک در اين منطقه نخواهيم بود. من اميدي به بهبود اوضاع در منطقه ندارم، مگر اينکه ايران به گونه اي وارد تعامل شود. روزي کسي از من درباره جنگ هسته اي در جهان و منشا آن پرسيد. من گفتم سناريويي به شما ارائه مي کنم که بسيار واقعي است. اگر اسرائيل در مخصمه قرار گيرد و مجبور به استفاده از تسليحات هسته اي شود، موج تحولات جديدي در جهان آغاز خواهد شد.آمريکا نبايد حتي به بمباران ايران يا هر کشور ديگري فکر کند. ما همين الان نيز بسيار درگير شده ايم.

برچسب ها: چاک ، هیگل ، امریکا ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Netherlands
ناشناس
۱۰:۰۱ ۰۳ اسفند ۱۳۹۱
چه عجب یه آدم کمی منطقی هم تو آمریکا پیدا شد
Iran (Islamic Republic of)
حسین ارشادی
۰۲:۳۱ ۰۳ اسفند ۱۳۹۱
خدا را شکر که کسی پیدا شد ومقدار کمی وافعیت ها را بپذیرفت حال سیاسی باشد یا چیز دیگر ، من هم آنرا به فال نیک می گیرم و امیدوارم دولتمردان آمریکا بیشتر از این به مردم خود و ایران آسیب نرسانند
آخرین اخبار