در مراسمی ساختمان بهره‌برداری امور آب و فاضلاب منطقه دو اراک، مرکز اسکادا شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی و پورتال جامع شرکت آب و فاضلاب اين استان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ،استاندار استان مركزي در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های آب و فاضلاب شهری استان مرکزی با اشاره به راه‌اندازی پورتال جامع شرکت آب و فاضلاب اظهار داشت: راه‌اندازی این پورتال علاوه بر ارائه خدمات بهینه و کامل به مردم باعث کاهش آلودگی هوا و صرفه‌جویی در وقت می‌شود. علی‌اکبر شعبانی‌فرد با اشاره به بهره‌برداری از مرکز اسکادا افزود: اجرای سیستم تله متری به میزان ۲ هزار و ۳۱۷ میلیون ریال صرفه‌جویی ریالی انرژی داشته و مدت زمان برگشت سرمایه ۲.۵ سال است.

استاندار مرکزی آب سالم و هوای سالم را از خواسته‌های مردم عنوان کرد و افزود: در راستای تامین این نیازها اقدامات خوبی از جمله احداث زیر‌گذرها و خیابان‌ها و تعطیلی پنجشنبه‌ها انجام شده است.
استاندار استان مركزي انتقال پساب فاضلاب تصفیه شده به دشت‌های میقان و اراک برای کشاورزی را از اقدامات شاخص در استان مرکزی عنوان کرد و ادامه داد: میزان این آب ۷۵۰ لیتر در ثانیه است که تا سال آینده و برای آغاز کشت تابستانی این میزان افزایش خواهد یافت.
شعبانی‌فرد با بيان اينكه مسئولان باید با خدمت‌رسانی قدردان مردم فهیم استان باشند، ادامه داد: تقویت پوشش گیاهی، چمن کاری، زراعت و درختکاری و کاشت درختان صنوبر از جمله اقدامات برای استفاده از منابع و بهره گیری از این آب است.
* افزايش ارائه خدمات غير حضوري
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: عملیات احداث ساختمان بهره‌برداری امور آب و فاضلاب منطقه دو اراک با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریال در چهار طبقه در راستای تکریم ارباب رجوع و به منظور ایجاد محیط مناسب کاری برای کارکنان در سال ۱۳۹۰ آغاز و هم اکنون به پایان رسیده است.
عبدالرضا خلیلی تصریح کرد: مرکز و نرم‌افزار اسکادا نیز در ساختمانی به مساحت ۱۰۰ متر مربع و با اعتبار ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفت که امکان نمایش سیستم تله متری تمام شهرهای زیر پوشش استان را فراهم می‌کند.
وی با اشاره به ویژگی‌های این سیستم افزود: در این سیستم با انتخاب هر شهر تمامی اطلاعات موجود در سیستم تله متری آن شهر در مرکز استان قابلیت گزارش‌گیری از وضعیت عملکرد را دارد.
خلیلی ادامه داد: پورتال جامع شرکت آب و فاضلاب استان نیز امکان ارایه خدمات غیر حضوری به مشترکین از طریق اینترنت را می‌دهد.
وی افزود: مشترکین می‌توانند از طریق این پورتال تمامی خدمات شرکت اعم از خرید انشعاب، پرداخت قبوض و پیشنهادات و انتقادات را دریافت کنند، همچنین با استفاده از این پورتال تمامی مراحل و فرایند پیگیری پرونده‌های مشترکین از طریق پیامک به مشترک اطلاع رسانی می‌شود./ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.