همایش پرستاری جامع نگر با حضور اعضای هیات علمی، پرستاران، ماماها و کارشناسان هوشبری و اتاق عمل سراسر کشور به مدت سه روز در دانشگاه علوم پزشکی کاشان آغاز به کار کرد.

دبیر علمی همایش پرستاری جامع نگر در دانشگاه علوم پزشکی کاشان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان گفت: ایجاد تعادل با توجه به ابعاد جسمی، روانی، روحی و اجتماعی بیمار در راستای درمان اساس پرستاری جامع نگر است.

دکتر نگین مسعودی علوی افزود: پرستار باید تمامی علم و هنر و مهارت خود را به کار گیرد تا به بیمار جهت رسیدن به این تعادل کمک کند.

وی، هدف از پرستاری جامع نگر را کمک به بیمار برای گرفتن بهترین و آگاهانه ترین تصمیمات سلامتی و درمانی جهت مراقبت از خود عنوان و تصریح کرد: پرستاری جامع نگر بر مبنای فلسفه ای بنا شده که اصل را درک افراد و عوامل موثر بر آنها قرار داده است.

دبیر علمی همایش پرستاری جامع نگر ادامه داد: محورهای این همایش سه روزه مراقبت جامع نگری در پرستاری، مامایی و اتاق عمل و جایگاه پرستاری جامع نگر در سالمندی، آموزش علوم پزشکی، بهداشت روان و نقشه جامع علمی سلامت کشور است.

دکتر مسعوی یادآور شد: نقش پرستاری جامع نگر در بیماری های مزمن، راهکارهای ارتقای کاربرد پرستاری جامع نگر و مسایل قانونی، اخلاقی، حرفه ای و حقوقی در پرستاری جامع نگر از دیگر محورهای این همایش می باشد.

به گفته وی، نزدیک به 300 مقاله علمی به دبیرخانه این همایش ارسال شده که از این تعداد، 200 پوستر و 40 سخنرانی در همایش ارایه می شود.

گفتنی است همایش پرستاری جامع نگر به مدت سه روز در سالن 'آمفی تئاتر' دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.